Jump to content

Spørsmål om justering av Radar Furuno Mod 1700.

Medås`n

Recommended Posts

Jeg har en sikkert litt gammel og udatert radar av type Furuno Mod 1700. Den er forsåvidt grei til meg som vil lære seg å justere og tolke radar signaturer osv.. Men siden jeg har trebåt så går det meste av penger til skrog og det viktigste.

Men på skjermen så har jeg fått en "utglidning" av radar bildet. Der ringen har glidd ut på styrbord side. Noen så vet hva det kan skyldes?? Innstillinger eller justering av noe??

Legger ved ett par bilder så forklarer det bedre :smiley:

658775.jpg

aeloekaeoekoelk.jpg

Hmm.. Kan evt sjekke om det kan vere slike skruer inne i selve monitoren ja. Men det gjør forsåvidt ingenting siden det ikke går utover selve bildet. Kan evt tulle litt med avstander etc. men så flink er jeg ikke til å tyde det :giggle: Radaren finner båter og staker og slikt . Er godt hjulpet jeg da :smiley:

Hehehe... Det argumentet er kansje riktigt. Ikke vet jeg. har ikke prøvd nyere radar. Verken HD eller vanlig. Men synest den jeg har gjør nytten jeg. Når jeg får tuna den godt inn (så godt jeg klarer og få til men min radar kunnskap :giggle: . Skulle kansje hatt ett kurs ? :lol: , Så tar den både joller (må ligge med langsia til) , større båter , staker og ja alt som kan gjenngi ekko.Blir eneste litt var på bølgetopper eneste. Den rekker jo opptil 25nm, så tenker ikke på og oppdatere med det første nei.. Godt muligt det Jensemann2. Har selv hatt tv der en får bildeforvrengning og at skjermen kan skli ut...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...