Jump to content

Propell til Ibiza 20 Sport m/150 HK Yamaha

GeirES

Recommended Posts

Vanskelig å anbefale noe når man ikke vet turtallet med eksisterende propell.

Mange er fornøyd med BALLISTIC, meg inkludert. De er mer tungdrevne enn orig YAMAHA, så om du ikke ligger og banker på maks turtall i dag, ville jeg gått for en 17" Ballistic.

19" org. mot 19" Ballistic har gitt meg nesten 200 o/min mindre med Ballistic på en F150. 17" ble helt perfekt. Bedre aks, høyere toppfart og langt bedre grep.

Mvh. SAP

Har Ibiza 20 Touring 2008 med 150hk firetakt Suzuki 2008 mod. Disse har original stålpropell og klarer 43-44 knop på GPS på maks (avhengig av vanntemperatur). Din båt bør klare minst 42 knop med den flotte Yamaha 2-takts V6.

Tilter du riktig? I så fall har du for lav toppfart. Ibizaen vår går kun 38 knop med maks innovertilt, men regner med du tilter ut tilstrekkelig.

Redigert av Lingefan (see edit history)

Lingefan

Vanskelig å anbefale noe når man ikke vet turtallet med eksisterende propell.

Mange er fornøyd med BALLISTIC, meg inkludert. De er mer tungdrevne enn orig YAMAHA, så om du ikke ligger og banker på maks turtall i dag, ville jeg gått for en 17" Ballistic.

19" org. mot 19" Ballistic har gitt meg nesten 200 o/min mindre med Ballistic på en F150. 17" ble helt perfekt. Bedre aks, høyere toppfart og langt bedre grep.

Hvilken båt og motor hadde du 17" på? hvilken fart gav det? Jeg vurderer det selv. Hvor mange omdreininger øker turtallet ved å gå fra ballistic 21" til ballistic 17"? Fikk bare 4900 med 21". Som du skjønner bommet jeg veldig da jeg bestilte :giggle:

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

har erfaring med et par båter. Begge med med Yamaha F150

Askeladden Wasper: orig 21" stål: 45 knop 5600. Ballistic 21" 46 knop 5400. Ballistric 19" 47 knop 5700.

Yamarin 64: orig 19" stål: ca 40-41 knop 5600. Ballistic 19": 41 knop 5400. Ballistic 17": 42-43 knop 5750.

Igjen. I ditt tilfelle, burde du gå for 17".

Mvh. SAP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...