Prolimit Startet 29.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2012 Gjorde i stand mine 2 AD41B i vinter etter at de röyk mye når jeg köpte båten. Holder til i Sverige og har nåkjört opp ca 500 liter uten antydning til röyk fra motorene. På fredag på tur til Norge fyllte jeg grön diesel i Fredrikstad. Nå ryker motorene ved kald start og betydelig mere ved gasspådrag. Er den grönnediselen så dårlig? Sverre Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Benji Svart 29.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2012 Kan ikke skjønne att fargen på dieselen skal ha noe med røyk på motoren og gjøre, dette er jo "bare" ett tilsatt fargestoff. Men du kan jo ha fått dårlig diesel fra plassen du tanket på? Ligget lenge, siste slumpen på tanken dere... Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
hegra Svart 29.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2012 (redigert) Sitter med samme erfaring. Måtte kjøpe autodiesel på kanner en gang og det ble mindre røyk, uten tvil. Men om det er dårlig diesel vet jeg ikke. Jeg har forstått det slik at båtdiesel, også kalt MDO er det samme som anleggsdiesel og at denne er fri for biodiesel for å øke holdbarheten. Fra tungbilbransjen var det også tidligere en kjent sak at svensk diesel gjorde at bilene gikk dårligere, og noen unnlot derfor å fylle i Sverige, selv om den ofte var billigere enn i Norge. Om det er slik enda tror jeg ikke. Redigert 29.Juli.2012 av hegra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kipp36 Svart 29.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2012 kjøpte du på lekteren?Min har heller ikke hatt antydning til røyk(tmd40a) etter dysebytte og innstilling av pumpe.Men etter en full tank der i ferien røyk den noe ved tomgang og kaldstart... Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post
Bitteliten Svart 29.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2012 Den norske dieselen er ganske lik den svenske fiskedieselen. Den er klart feitere enn den vanlige svenske dieselen Sitér dette innlegget Link to post
Prolimit Svart 29.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2012 Jeg fyllte på Glommen. Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Jori Svart 29.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2012 Jeg har samme motorer og fylt på samme sted. Jeg sliter også med betydelig mer røyk enn "normalt" og oppslag som legger seg på hekken. Fylte også fiskediesel på Lysekil i sommer, mye det samme synes jeg, så stemmer nok som Bitteliten sier i innlegget over. Har hatt en fylling på ett annet sted tidligere i sommer, ble bedre da, men prisen er jo tragisk. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2012 (redigert) Kanskje Glommen selger fyringsolje? Jeg har ikke fått surra meg inn til Glommen. Ble skeptisk da nabobåten i havna fikk tette filtre etter tanking der Fylte på Hærføl et par ganger og synes jeg registrerte mer sot. Nå fyller jeg på Skjærhalden, og der soter det ikke så mye synes jeg. Redigert 29.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.