Jump to content

Saget istykker akterspeilet for å stjele motor, båten sank..

Overskyet

Recommended Posts

Hjelper lite med lensepumper når akterspeilet tar inn enorme mengder med vann.

Dessverre så er ikke båten forsikret for det rette beløpet.

Den er forsikret for 10.000kr noe som den var verdt når den ble forsikret.

Men senere har det blitt motorarbeid, lakkering og diverse elektronisk utstyr.

Båten kan reddes, det er ikke problemet. Motoren er det litt større problemet, og selve synet å komme ned til båsen sin og se et slik syn.

Overskyet.

Et mirakel. Motoren sviver og går pent, nesten bedre enn ny :lol:

Ikke lenge til jeg kan legge Selcoen bræææit igjen på vannet.

Bakkenmotor gjorde dette for meg, og har ingen aning hva de gjorde, men de skulle ikke ha mer enn 1600kr for det, så er meget fornøyd.

Nå gjelder det å fikse akterspeilet som er et totalt kaos. Takk gud har det ikke blitt kuttet ned til skroget :rolleyes:

Vurderer TEC7 å kjøre med resten av sesongen, men kanskje det er litt farlig.

Må finne en finurlig måte å fikse akterspeilet på, fordi det ser ille ut.

Overskyet.

Ta bilder av skadene og legge det ut i tråden her så er det sikkert noen som kommer med noen ideer om hva du kan gjøre..

Triste er at jeg ikke får båten og kan ikke bestige den før om 2-3 uker. Hurra for politiet i Norge.

Lykke til med båt og motor :smiley:

Og mens du er på forumet: Bytt ut "Biltema" med "tjuvradder" i headingen! No som du veit bedre, meinar eg.

Hvordan bytter jeg til det? :lol:

Setter pris på all støtten jeg har fått. :smiley:

Overskyet.

Nå gjelder det å fikse akterspeilet som er et totalt kaos. Takk gud har det ikke blitt kuttet ned til skroget :rolleyes:

Vurderer TEC7 å kjøre med resten av sesongen, men kanskje det er litt farlig.

Må finne en finurlig måte å fikse akterspeilet på, fordi det ser ille ut.

min første tanke er at det vil være bedre å reparere med glassfiber/polyester. Du får godsnakke litt med onkel pol'ti så du får tatt litt bilder og besiktiget skaden uten å måtte vente i ukesvis

ang endring av tittel, tror ikke du får endret nå, du kan evt be en moderator å endre for deg

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Kommentar fra moderator: Innlegget er satt usynlig grunnet unødvendig sitering.
Alle må sette seg inn i reglene før man poster innlegg.

Men du får vel tilgang til den?
Kjipt om alt av styre/trottle-kabler, og annet metall, er rustet på den tiden.
Kanskje du får tilgang for å begrense skadene med noen bokser CRC SP350 eller tilsvarende.

Nei det er ikke snakk om tilgang. Har allerede prøvd meg, var ikke sjangs. Regner med at jeg fikser den, og eventuelt selger den etter sommeren.

Hvorfor leverte du den til politiet i det hele tatt, tviler på dem finner ut hvem som har vert og saga på båten din ved og se på den.

Om 2-3 uker får du brev om at saken henlegges pgr av manglende resurser og du kan komme hente båten hehe.

hadde vel holdt at dem tok ein titt på den og evnt bilde, ser ikke hvorfor dem skal ha den hoss seg i 2-3 uker, sikkert kun 10min utav dem 3ukene dem kommer

til og se på den uansett.

Er neppe det men politiet vil vel sjekke ut det som en mulighet

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Det som er litt merksnodig er at jeg mangler låsen min på påhengeren. Det var altså boltet fast til akterspeilet med 2 låser, men den ene låsen mangler :confused::worry:

Jeg mangler også Marine-spilleren min som var inni en slik kasse med en liten lås på der og.

En annen rar ting er at det ligger Co-Tech stikksag. Denne er overhodet ikke min. Jeg kjøper ikke værktøy på Clas.

Jeg ser tydelig merker rundt akterspeilet. Noen har altså prøvd å skjært rundt akterspeilet siden de ikke har fått av den ene låsen. :sweat::cryin:

Dette lukter lokale amatører og ikke østeuropeere. Tipper det er derfor politiet holder den tilbake.

Redigert av Jens_P (see edit history)

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Regner med du har meldt fra til forsikringsselskapet og får en takst over skadene slik at du får erstattet tapet. Motoren skal garantert ned i pris ettersom den har hvert under. Dette bør du opplyse om den dagen du eventuelt skal selge den og vil nok foringe verdien noe.Ellers så koster jo trekking av nye ledninger, nye batteri, pumper, stereo, høytalere etc noe slik at jeg vil tro at du greier å komme opp i summen av 10 000,- som du har den forsikret for

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...