ashfirelate Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Triste saker. Krysser fingrene for at de skyldige blir tatt! Sitér dette innlegget Link to post
Overskyet Svart 30.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Hjelper lite med lensepumper når akterspeilet tar inn enorme mengder med vann. Dessverre så er ikke båten forsikret for det rette beløpet. Den er forsikret for 10.000kr noe som den var verdt når den ble forsikret. Men senere har det blitt motorarbeid, lakkering og diverse elektronisk utstyr. Båten kan reddes, det er ikke problemet. Motoren er det litt større problemet, og selve synet å komme ned til båsen sin og se et slik syn. Overskyet. Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Jeg tror nok du vil kunne redde motoren. Søk på forumet - det finnes gode prosedyrer for å konservere/redde nedsunkne motorer. Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Overskyet Svart 30.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Et mirakel. Motoren sviver og går pent, nesten bedre enn ny Ikke lenge til jeg kan legge Selcoen bræææit igjen på vannet. Bakkenmotor gjorde dette for meg, og har ingen aning hva de gjorde, men de skulle ikke ha mer enn 1600kr for det, så er meget fornøyd. Nå gjelder det å fikse akterspeilet som er et totalt kaos. Takk gud har det ikke blitt kuttet ned til skroget Vurderer TEC7 å kjøre med resten av sesongen, men kanskje det er litt farlig. Må finne en finurlig måte å fikse akterspeilet på, fordi det ser ille ut. Overskyet. Sitér dette innlegget Link to post
Halcyon Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Ta bilder av skadene og legge det ut i tråden her så er det sikkert noen som kommer med noen ideer om hva du kan gjøre.. Sitér dette innlegget Link to post
Sølvsjø Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Lykke til med båt og motor Og mens du er på forumet: Bytt ut "Biltema" med "tjuvradder" i headingen! No som du veit bedre, meinar eg. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Heldigvis har de både glassfibermatter, polyester og gelcoat på Biltema Sitér dette innlegget Link to post
Overskyet Svart 30.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Ta bilder av skadene og legge det ut i tråden her så er det sikkert noen som kommer med noen ideer om hva du kan gjøre.. Triste er at jeg ikke får båten og kan ikke bestige den før om 2-3 uker. Hurra for politiet i Norge. Lykke til med båt og motor Og mens du er på forumet: Bytt ut "Biltema" med "tjuvradder" i headingen! No som du veit bedre, meinar eg. Hvordan bytter jeg til det? Setter pris på all støtten jeg har fått. Overskyet. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 (redigert) Nå gjelder det å fikse akterspeilet som er et totalt kaos. Takk gud har det ikke blitt kuttet ned til skroget Vurderer TEC7 å kjøre med resten av sesongen, men kanskje det er litt farlig. Må finne en finurlig måte å fikse akterspeilet på, fordi det ser ille ut. min første tanke er at det vil være bedre å reparere med glassfiber/polyester. Du får godsnakke litt med onkel pol'ti så du får tatt litt bilder og besiktiget skaden uten å måtte vente i ukesvis ang endring av tittel, tror ikke du får endret nå, du kan evt be en moderator å endre for deg Redigert 30.Juli.2012 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Sølvsjø Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Hvordan bytter jeg til det? Har aldri pøvd. Trengs vel ein moderator, vil eg tru. Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Men du får vel tilgang til den? Kjipt om alt av styre/trottle-kabler, og annet metall, er rustet på den tiden. Kanskje du får tilgang for å begrense skadene med noen bokser CRC SP350 eller tilsvarende. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Overskyet Svart 30.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Kommentar fra moderator: Innlegget er satt usynlig grunnet unødvendig sitering. Alle må sette seg inn i reglene før man poster innlegg. Men du får vel tilgang til den?Kjipt om alt av styre/trottle-kabler, og annet metall, er rustet på den tiden.Kanskje du får tilgang for å begrense skadene med noen bokser CRC SP350 eller tilsvarende. Nei det er ikke snakk om tilgang. Har allerede prøvd meg, var ikke sjangs. Regner med at jeg fikser den, og eventuelt selger den etter sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 heh hva er dette for slags opplegg av polti da, skal de beslaglegge båten mens de etterforsker saken?? skal ting berges så må dte jo skje snøggast råd. hmm Sitér dette innlegget Link to post
Proxor Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Hvorfor leverte du den til politiet i det hele tatt, tviler på dem finner ut hvem som har vert og saga på båten din ved og se på den. Om 2-3 uker får du brev om at saken henlegges pgr av manglende resurser og du kan komme hente båten hehe. hadde vel holdt at dem tok ein titt på den og evnt bilde, ser ikke hvorfor dem skal ha den hoss seg i 2-3 uker, sikkert kun 10min utav dem 3ukene dem kommer til og se på den uansett. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 De mistenker ham for svindel.. Annen grunn er det vel ikke for å holde på den... Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Windy37GM Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Svindel på en båt med relativt ny motor, og en 13 fots båt forsikret for 10K? Neppe. Mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Jon-Kåre Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Er neppe det men politiet vil vel sjekke ut det som en mulighet Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jens_P Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 (redigert) Det som er litt merksnodig er at jeg mangler låsen min på påhengeren. Det var altså boltet fast til akterspeilet med 2 låser, men den ene låsen mangler Jeg mangler også Marine-spilleren min som var inni en slik kasse med en liten lås på der og. En annen rar ting er at det ligger Co-Tech stikksag. Denne er overhodet ikke min. Jeg kjøper ikke værktøy på Clas. Jeg ser tydelig merker rundt akterspeilet. Noen har altså prøvd å skjært rundt akterspeilet siden de ikke har fått av den ene låsen. Dette lukter lokale amatører og ikke østeuropeere. Tipper det er derfor politiet holder den tilbake. Redigert 31.Juli.2012 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
ivar Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 mulig det, hadde det vært "proffer" så hadde de sikkert fått med seg motoren... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Overskyet Svart 31.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Ser ut som jeg får den ut i slutten av uken. Blir virkelig spennende å se. Gjetter på at det meste av ledninger/elektriske er relativt ferdig og ødelagt. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 like greit å bare skifte det meste ja, står det strøm på og det ligger i saltvann så blir det fort bare "mold" igjen av ledningene Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Jon-Kåre Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Regner med du har meldt fra til forsikringsselskapet og får en takst over skadene slik at du får erstattet tapet. Motoren skal garantert ned i pris ettersom den har hvert under. Dette bør du opplyse om den dagen du eventuelt skal selge den og vil nok foringe verdien noe.Ellers så koster jo trekking av nye ledninger, nye batteri, pumper, stereo, høytalere etc noe slik at jeg vil tro at du greier å komme opp i summen av 10 000,- som du har den forsikret for Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.