Jump to content

Montere VP MD7a kontra MD11c - Nidelv24

Sleipner93

Recommended Posts

Hei.

Hadde en MD11c stående ombord i Nidelven min, denne skar seg desverre pga oljepumpa sugde falsk luft via utett o-ring ved peilepinnen. Ser det ikke kostnadsmessig bra å reparere motoren da veiven er skjært og en av rådene likeså.

Har vært litt på utkikk etter en brukt slik motor men ikke vært så heldig til nå, har lett litt rundt forbi men ikke funnet noe, nyoverhalte finnes vet jeg men lommeboka tillater ikke det helt nå.

Det jeg kom over var to stk MD7a som jeg kunne få for en rimelig penge, men da blir det altså reduksjon i hestekrefter, fra 25 til 17. Jeg lurer på om noen har meninger om dette. Er det noen som har sett Nidelv24 med en slik motor montert? Jeg fikk høre fra eier av disse motoren at disse hadde en mye mykere gange en MD11c.

Lurer også på om noen vet om festene er omtrent like på disse, evt om jeg skulle være så heldig at det passer rett på.. Prøvde å lete litt i instruksjonsmanualene til begge motoren men har ikke funnet noe...?

Festene er jeg usikker på, men tror ikke det vil ha noe serlig å si på gangen. Du mister nok litt 'toppfart', men du har fortsatt 'masse' krefter til å drive både propell og dynamo. sjømann 22 / kb 22 er ofte montert med md6 på 10hk, den blir litt snever med vekselsstrømsdynamo, men funker lell. Sabb8-10 er også å finne i disse båtene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...