S.Hafsmo Startet 30.Juli.2012 Del på Facebook Startet 30.Juli.2012 Har en 5.7 Mercruiser Thunderbolt med et Alpha One Gen II drev. Med dette har jeg hatt et litt periodisk problem, hvor motoren stopper når jeg sjalter i nøytral. Om jeg ikke tar helt feil har disse tenningskutt når du sjalter mellom fwd, akter og nøytral for å minske belastningen på drevet under clutching. Kan det være at girvelgervaier ikke er justert helt korrekt, slik at den blir stående for lenge med tenningskutt, eller skal jeg bare hive meg til og bytte litt på tenningsanlegget (plugger, coil, fordeler etc.)? Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 30.Juli.2012 Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 (redigert) Har samme problemet på min V8, utrolig irriterende når en skal legge til og driver mye med spaken rundt nøytral, og motoren plutselig stopper. Er rimelig sikker på at det er bryteren som kutter tenningen slik du beskriver. Går kanskje ann å justere inn dettte slik at det unngås, men har ikke tatt sjangsen på å prøve å endre på disse wirene nå midt i sesongen, om noe annet skulle oppstå med giringen. Redigert 30.Juli.2012 av volvo_penta_ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 31.Juli.2012 Del på Facebook Svart 31.Juli.2012 Det er nok stor sannsynlighet for at det er "shift interrupt switch'en" som er problemet ja, og det kan normalt ordnes med litt justering, men er i utgangspunktet en indikasjon på at det er på tide å skifte bakre girvaier. Sitér dette innlegget Link to post
S.Hafsmo Svart 31.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2012 Bakre girvaier har bare 5 gangtimer og går lett som p*kk i Grete. Får se om jeg får justert litt da, evt bytte bryteren. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 31.Juli.2012 Del på Facebook Svart 31.Juli.2012 Hvis alt går lett, så er det nok bare en justeringssak. Ofte er bakre girvaier det første som begynner å gå tregt, og gjør at armen til bryteren ikke går helt slik den skal og at motoren stopper ved girskifte, men det er lite å gå på, og litt finjustering må ofte til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.