Jump to content

Merc 5,7 T-bolt, gasser, stopper periodisk ved girskift

S.Hafsmo

Recommended Posts

Har en 5.7 Mercruiser Thunderbolt med et Alpha One Gen II drev.

Med dette har jeg hatt et litt periodisk problem, hvor motoren stopper når jeg sjalter i nøytral. Om jeg ikke tar helt feil har disse tenningskutt når du sjalter mellom fwd, akter og nøytral for å minske belastningen på drevet under clutching.

Kan det være at girvelgervaier ikke er justert helt korrekt, slik at den blir stående for lenge med tenningskutt, eller skal jeg bare hive meg til og bytte litt på tenningsanlegget (plugger, coil, fordeler etc.)?

Har samme problemet på min V8, utrolig irriterende når en skal legge til og driver mye med spaken rundt nøytral, og motoren plutselig stopper.

Er rimelig sikker på at det er bryteren som kutter tenningen slik du beskriver. Går kanskje ann å justere inn dettte slik at det unngås, men har ikke tatt sjangsen på å prøve å endre på disse wirene nå midt i sesongen, om noe annet skulle oppstå med giringen.

Redigert av volvo_penta_ (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...