M/S Bastard Startet 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Startet 4.Februar.2005 Skal hente en mast på Nesodden! Tror jeg da hvis den er av tre! Men den er 6 meter, går det greit på biltaket? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Men den er 6 meter, går det greit på biltaket? <{POST_SNAPBACK}> For metrenes del går det nok greit men hva med vekten.......... Max taklast ligger vanligvis rundt 50 kg. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
M/S Bastard Svart 4.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 For metrenes del går det nok greit men hva med vekten.......... Max taklast ligger vanligvis rundt 50 kg. <{POST_SNAPBACK}> Det tenkte ikke jeg på da Men jeg vet ikke dimensjonene på masta enda! Den har stått på en Gresvik jolle, mere vet ikke jeg enda! Sitér dette innlegget Link to post
Timeout Skjeberg Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Skal hente en mast på Nesodden! Tror jeg da hvis den er av tre! Men den er 6 meter, går det greit på biltaket? <{POST_SNAPBACK}> Tror ikke jeg ville tatt den på taket, den er nok for tung. En litt stor båthenger er det beste til å frakte en slik mast. Vidar Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Tror ikke jeg ville tatt den på taket, den er nok for tung. En litt stor båthenger er det beste til å frakte en slik mast. Vidar <{POST_SNAPBACK}> Usj, må leie henger da! Kanskje like greit og få en med lastebil til og ta den med nedover! Skal ikke gi mere enn 400,- for denne masta Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Det tenkte ikke jeg på da Men jeg vet ikke dimensjonene på masta enda! Den har stått på en Gresvik jolle, mere vet ikke jeg enda! <{POST_SNAPBACK}> Kjenner ikke Gresvik jolla men en jollemast høres ikke så tungt ut. Selger kan vel gi et vektanslag. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Walter_S Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 .......Den har stått på en Gresvik jolle...Kan ikke tenke meg at en jollemast er særlig tung. Husk på at det å spare vekt er kritisk på en seiljolle.......jeg ville kanskje være mere betenkt på å bruke en jollemast på en såpass tung båt som MS Bastard...... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
M/S Bastard Svart 4.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Kan ikke tenke meg at en jollemast er særlig tung. Husk på at det å spare vekt er kritisk på en seiljolle.......jeg ville kanskje være mere betenkt på å bruke en jollemast på en såpass tung båt som MS Bastard...... <{POST_SNAPBACK}> Har etterspurt dimensjon på masta! Den skal kappes litt og brukes til mesan mast Ingen inni Bunnefjorden som tar den som dekkslast ut Oslofjorden til Holmetsrand da Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Dekkslast.. `... at Charterers risk and expense without liability or responsibility to Owner`det Bastard. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Dekkslast.. `... at Charterers risk and expense without liability or responsibility to Owner`det Bastard. <{POST_SNAPBACK}> Vedkommende får seg en fin tur da, hva mere kan man forlange! Sitér dette innlegget Link to post
opus Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Kjenner du ingen som kan låne deg en vanlig henger,med litt størrelse? Da kan du også få med deg en jolle fra Vinterbro samtidig,he-he. (Blir ikke mange milene ekstra.) Men da må du kanskje passe på meterene bak hengern.Kan vel løse seg med en bukk innerst mot bilen,så masta går klar av taket. Hilsen Opus Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Den skal kappes litt og brukes til mesan mast Er du i tvil får du ta med deg ei sag og kappe den i passe lengde før den plasseres på taket... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
M/S Bastard Svart 4.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Er du i tvil får du ta med deg ei sag og kappe den i passe lengde før den plasseres på taket... <{POST_SNAPBACK}> Nja, hvis jeg får det som jeg vil så kan masta brukes til både mast og bom! Har ikke lyst til og kappe på måfå da nei! Men dette løser seg sikkert! Opus: Hvor er Vinterbro egentlig, i forhold til Nesodden! Jeg kommer fra Vestfold! Hadde jeg bare hatt båten på vannet så kunne jeg brukt en helg på dette! kunne hentet både mast og jolle Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Kjørte rigg til Saga 27 på taket. Gikk helt fint det! Veide ikke mer en at en mann kune bære den heller. Hvor lang den var vet jeg ikke men mer enn 6 meter var den nok. Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 øhhh. jeg kjører daglig matrealer på over 5 meter på taket av min kassebil.... og en mast av den størelsen veier da ikke mye! se på alt av snekkere osv. et passe lass med 2X8 impregnert er vanlig, (ikke innenfor de foreskrevende 75 kg, men ....) .... Men det e jo alltid noen som må overdrive: Hadde ikke vært betenkt , hvis du har noe annet enn Nissan Micra eller noe sånt.... Erik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Fenix Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Hvor er Vinterbro egentlig, i forhold til Nesodden! Jeg kommer fra Vestfold! Vinterbro ligger på østsida helt innerst i Bunnnefjorden. Kjør mot Tusenfryd, så er du omtrent der. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 (redigert) Hvor er Vinterbro egentlig, i forhold til Nesodden! Jeg kommer fra Vestfold! Du har tre mulige veier: Bastøfergen Horten-Moss Oslofjordtunnellen Gjennom Oslo Enkleste er kanskje Oslofjordtunnellen - men det er en drøy beta fra Drammen til tunnellen. Også koster den 55 kr hver vei. Vinterbro er omtrent der Tusenfryd "morropark" er - fra sjøveien kan vi kanskje si at det er på østsiden i bunnen av Bunnefjorden (bunnen heter Nesset - og det er her du kjører inn til Nesodden) Kommer du fra Moss/Oslofjordtunnellen er det avkjøring rett etter Nordbytunnellen (ca 3 km lang ttunnell). Kommer du fra Oslo er det avkjøring rett før Nordbytunnellen. Her er en ruteplanlegger du kan bruke Ruteplanlegger Redigert 4.Februar.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Husk bare at det værste partiet er fra Nesodden ( ikke navngitt sted ) til Nesset. Etpar svinger, bratt og generelt sett fin veslandsvei.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
M/S Bastard Svart 4.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Er det ikke et par brødre med båt ved navn Gamla som bor ved Nesset! Tar kontakt med de jeg så kanskje de kan oppbevare masta til jeg får rotet meg innover Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Det skulle ikke være noe problem, bare å sende en mail eller im så ordner vi nok det. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Verrie Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Dersom du Bastard3000 allikevel skulle hente masta nå, ville jeg ikke være betenkt på å frakte denne på taket, men er du i tvil, får du sikkert lånt et par bøyler av bekjente slik at du kan ha 4 stk på taket. Blir en fin vektfordeling ut av dette...... Sitér dette innlegget Link to post
Player 311 Svart 5.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2005 (redigert) Dersom du Bastard3000 allikevel skulle hente masta nå, ville jeg ikke være betenkt på å frakte denne på taket, men er du i tvil, får du sikkert lånt et par bøyler av bekjente slik at du kan ha 4 stk på taket. Blir en fin vektfordeling ut av dette...... <{POST_SNAPBACK}> Vekten er vel ikke noe problem he, men du har ikke lov til å ha lenger overheng enn 150cm i hver enda så bilen din må være minimum 3meter lang. Er den det er det ingen problem å frakte masten på taket. Ville nok hatt en kryssurring ned til hengerfeste bak, og til slepekroken foran slik at den ikke vrir seg. Redigert 5.Februar.2005 av Player 311 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 5.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2005 Vekten er vel ikke noe problem he, men du har ikke lov til å ha lenger overheng enn 150cm i hver enda så bilen din må være minimum 3meter lang. Er den det er det ingen problem å frakte masten på taket.Dersom lengden er problemet, så kan man vel ha en tom tilhenger hengende bak. Da blir bilen (kjøretøyet) lengere. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
hyperlink Svart 5.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2005 Hei Har frakta mast som er litt lenger enn 6 meter (hehe). Det ble en diskusjon her på baatplassen - den kan du se her: http://www.baatplassen.no/i/index.php?show...1&st=&p=entry Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.