Jump to content

Hvordan er det på fjorden etter fellesferien

tom-ass

Recommended Posts

Hei folkens.

Fikk plutselig muligheten til å ta to uker ferie nå (32-33) og vurderer båt-ferie.

Jeg har båten i ferskvann på indre østlandet, men har vært på fjorden noen ganger tidligere, men da i fellesferien, og da er det ganske trangt og kaostillstander i havnene.

Jeg tenker å dra nedover fra Oslo og mot Hvaler og noe inn i Sverige, muligens over fjorden til Kragerø og opp til Oslo igjen på den siden. Alt avhenger av været så klart.

Regner med det største "trykket" er over, og sommerværet kommer.

Flere som har noen gode erfaringer om dette regner jeg med, så kom med anbefalinger.

Mvh Tom-ass.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Roen har senket seg og det er bare deilig på sjøen i August.

Trenger ikke bekymre seg om det er ledige plasser i havner eller populære uthavner. Noe som sikker allerede merkes nå.

Fra ca.15. august er det bråstopp med båter på ukedager. I helgene er det selvfølgelig mer båt, men færre båter enn det er i helgene før fellesferien. Virker som mange er ferdige med sesongen når ferien er over.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Etter en rusletur i båthavnen i Kristiansand i går (omtalt i annen tråd) ser det ut til at trykket på havnen der allerede har gitt seg. Da jeg var der i 12-13 tiden var mer enn 2/3 av plassene ledig. Det passer med min inntrykk fra barndommen; med en gang vi så august på kalenderen var det dødsstille i Stavern (og det er det såvisst ikke i juli!!)

Laholm

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...