Jump to content

Raymarine C120 radar og wakes

mhemil

Recommended Posts

Begynner gjøre meg kjent med Raymarine C120 etter mange år erfaring med Garmin. En ting jeg foreløpig ikke har funnet ut av er wakes, og hvordan disse slås på/slås av samt hvor lange slepestrekene skal være. Kikket så vidt i manulen, men føler jeg mangler et "softkey" valg.

Trykker radarfunksjoner og Forsterk Ekko... , men påfølgende menyvalg har kun to softkey opsjoner; INT.DEMPING og EKSPANSJON. I hht. manualen skulle det være en softkey for Wakes også. I tillegg "Clear Wakes".

I menyen står "Etterslep Lengde på med 1 min ". Jeg ser bevegelige mål på radarbildet, men føler jeg mangler wakes.

Mulig manual og software er ute av sync, men før jeg googler mer om dette tipper jeg at BP gir raskere svar..;-).

Mao. jeg mangler Wakes, og trenger denne på min Raymarine C120........

• 2 måneder senere...

Benytter ofte delt skjerm der jeg har forskjellig målestokk på kartene i de to vinduene. Med radar overlay får jeg sync kun på det ene kartet. Det ville jo være nice to have at radarbildet stemte med "terrenget" i begge kartene. I tillegg synes jeg at wakes (etterslep) burde fungert også i overlay mode. Hvordan fungerer dette på andre plottere?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...