mhemil Startet 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 31.Juli.2012 Begynner gjøre meg kjent med Raymarine C120 etter mange år erfaring med Garmin. En ting jeg foreløpig ikke har funnet ut av er wakes, og hvordan disse slås på/slås av samt hvor lange slepestrekene skal være. Kikket så vidt i manulen, men føler jeg mangler et "softkey" valg. Trykker radarfunksjoner og Forsterk Ekko... , men påfølgende menyvalg har kun to softkey opsjoner; INT.DEMPING og EKSPANSJON. I hht. manualen skulle det være en softkey for Wakes også. I tillegg "Clear Wakes". I menyen står "Etterslep Lengde på med 1 min ". Jeg ser bevegelige mål på radarbildet, men føler jeg mangler wakes. Mulig manual og software er ute av sync, men før jeg googler mer om dette tipper jeg at BP gir raskere svar..;-). Mao. jeg mangler Wakes, og trenger denne på min Raymarine C120........ Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 (redigert) S 134 i manualen http://www.raymarine.com/SubmittedFiles/Handbooks/c_series/81221_4.pdf Har du ikke marpa å bruke da? Mye bedre det Redigert 31.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 31.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Takk for manualen. Samme som jeg sitter med. Jeg får ikke opp walget Wakes under Enhance Echoes.......? Joda, kan bruke MARPA, men jeg synes Wakes er en fin måte å se alle bevegelige mål. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 31.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Der ja. Fant det ut. Valgene faller ut i Overlay mode. Med radarbildet alene kom valgene med etterslep tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
Neros Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Kupper tråden litt ;-) Har akkurat monter Garmin 720 og en GRM18HD radar. Finnes "etterslep" på denne..? Spør i denne tråden, da jeg ser du har erfaring fra Garmin.. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 5.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Benytter ofte delt skjerm der jeg har forskjellig målestokk på kartene i de to vinduene. Med radar overlay får jeg sync kun på det ene kartet. Det ville jo være nice to have at radarbildet stemte med "terrenget" i begge kartene. I tillegg synes jeg at wakes (etterslep) burde fungert også i overlay mode. Hvordan fungerer dette på andre plottere? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.