Sunvang Startet 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 31.Juli.2012 Hei. Har ein 1988(tror jeg) Mercruiser 5.7 motor med ferskvannskjøling, motoren har fungert veldig bra alle år jeg har hatt den men nå har den startet og lekke kjølevæske når motor ikke går. Går den på tomgang eller kjører så lekker det ikke. Noen andre som har vert borti dette? Hvor kan lekkasjen vere? Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Kan være varmeveksler, lekkasje i et eller flere av rørene som frakter sjøvann. Om du ikke har byttet sink, så kan det ha korrodert. Du kan skru av et side deksel om gangen og se om det kommer ut vann der når du fyller på ferskvann/frostvæske. Om det kommer vann ut av et rør er det lekk og må plugges i begge ender. I manual står det at man kan plugge inntil 3 rør. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Sunvang Svart 6.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2012 Takk for svar. Har mistanke om at det lekker ut der jeg og. Men hvilke side deksler tenker du på? Sitér dette innlegget Link to post
Sunvang Svart 6.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2012 Og har du denne manuelen digitalt? Kunne tenkt meg og hatt den. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 6.August.2012 Link til dette innlegget Svart 6.August.2012 Jeg har Merc 4.2L diesel, der er det et lokk på hver side av varmeveksleren, det er den delen du fyller frostvæske på (ikke ekspansjons tank. Tror det er likt på alle Mercr varmevekslere. Det er en mutter midt på som du løsner og vipper av lokket, pass på å ikke ødelegge gummi pakningen. Om det ikke er lokk til å skru av, så kan du sjekke ved å trykksette tanken via overløps røret, eller en spesial plugg i påfyllings lokket. Lekker det, så må den byttes om det ikke er avtagbare sidelokk, der du kan plugge eventuelle lekke rør. Mulig jeg har en Mercruiser manual på fil, skal sjekke det og gi beskjed. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Sunvang Svart 6.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2012 Takker for all hjelp. Er ikke i nærheten av båten for tiden, men skal sjekke opp i dette neste gang. Har sett på noen bilder av motoren og det ser ut som det er lokk med en mitter på ja, så skal ta opp dette og sjekke. Hjertelig takk og du kunne sendt på mail. Si ifra så får du mailen min. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.