btor Startet 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 31.Juli.2012 Hei, I båten min er det en septiktank med sløyfe over vannlinjen både mellom toalett og septikktank og mellom septiktankpumpa og skroggjennomføringen. Må / bør en ha sløyfe på begge disse stedene, eller finnes det ventiler el.l. som kan gjøre samme nytten (uten at en får andre problemer). Jeg driver og ominnreder og skulle gjerne ha redusert antall sløyfer av synlig stor svart slange.. Takk for tips og evt urls av forskjellige kurante måter å montere septiktank på. mvh Tor Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Slike enveisventiler er jeg generelt skeptisk til da de har en tendens/mulighet til å svikte før eller siden. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
btor Svart 31.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 ... eller tette seg til. Så sløyfe over vannlinjen på begge plassene jeg har er det som må til? Får se om det finnes prefabrikerte plast U-bend som er penere enn de lange stive slangene som står i båten min... btor Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Om en trenger slike sløyfer, er jo avhengig hvor dass og tank er montert i forhold til vannlinjen. Jeg har f.eks dassen montert et stykke over vannlinjen og har derfor kun slange jevnt stigende fra sjøvannsinntaket under båte og opp til dassen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
nordan family 27 Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Jeg har ikke noen slik sløyfe mellom tanken og uttaket ut. Men ventilen på uttaket er kun åpen under tømming, så jeg ser ikke hvorfor jeg skal ha det heller. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.