KenTore Startet 1.August.2012 Link til dette innlegget Startet 1.August.2012 Hei igjen! Jeg har tenkt litt på dette. Med å overhale motoren min. Helt fra blokka og opp. Det er jo 275Hk i den nå. Litt hjelp fra PerformanceParts.com . Så kan jeg få 50hk ekstra med små endringer. Fikk en parts-lista fra de i går. Dette gjelder da å ikke bygge om fra 350 til 383. men skal jeg bygge om til 383. Så fikk jeg en annen parts-liste.85hk+ Men Da blir volvo penta 290 dreve. Litt lite i.h.h til eksosen som skal trykkes ut. Så da må jeg bygge om eksosen til å gå ut på hekken å ikke igjenom dreve. Hvordan må dette gjøres? Må jeg da tette eksos-kanalene i dreve? Hva med rør å lyddemping ut hekken? =)) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 1.August.2012 Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Ja du kan fint bare blende eksosen i drevet og kjøre eksosen ut i hekken eller på siden. Jatakk en lyddemper hadde vært fint ! Sitér dette innlegget Link to post
KenTore Svart 1.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Det er jo ikke store hekken på en 21 fjord. Dessuten går de rett ut bak. Vill det ikke renne mye eksos/dritt vann. Ned hekken å lage litt merker `? Greit jeg liker v8 lyden. Men jeg er ikke den som liker å bråke så mye- Da jeg heller vill komme snikene i plan. samt legge til sene kvelden .Uten å vekke hele bukta med folk! =) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 1.August.2012 Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Du får ta en 90' sidelengs inn i potter før den går videre ut i hekken heilt på sidene da kansje. Det er mange muligheter. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 1.August.2012 Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 En 383 er bare en stroket 350, det vil si en 350 med en 400 veivaksel som maskineres ned til å passe 350 rammelager. Det drar ofte med seg litt andre ting også, du kan vel i utgangspunktet bruke 400 råder og 350 stempler, men må regne med noen endringer på bunnpanne, demperplate +++. Man må i utgangspunktet ikke tette eksoskanalene i drevet, men det må settes et blindlokk på utløpet i transomfestet og belgen og bukkehornet må selvfølgelig fjernes. Forøvrig så brukes eksos gjennom drevet på betydelig større motorer enn dette uten noen problemer, så det skulle nok gå greit, selv om det sikkert er litt festligere med eksosen ut i akterspeilet, i det minste de første tre turene til man blir lei av bråket. Sitér dette innlegget Link to post
KenTore Svart 1.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 (redigert) Hadde vært morro og bygget om. Adeneo du har rett i det du sier. Fikk en liste fra PerformanceParts.com om vilken deler jeg trenger. Dette er noen av tingene på listen. Add the 383 rotating assembly the Edelbrock 5089 cylinder heads and Edelbrock intake 2601 Comp Cams 12-256-4 camshaft Comp Cams 812-16 lifters Comp Cams 2100 timing set Comp Cams 1412-16 rocker arms Comp Cams 7812-16 pushrods Edelbrock 1409 carb Fant en fin video på youtube også. Om 350 motoren. Noen som demontere å setter den sammen igjen. er ca 4 filmer. Link til nummer 1 = Finner resten av de her. http://www.youtube.c...motorztv/videos Her har du bilde av båten min i en annonse av en båt som ble stjålet :D litt morro de brukte akkurat bilde min båt. Dette bilde er 2år gammelt. Jeg har satt på 2 badeplatformer bak. litt høyre en vannlinjen på ver side av dreve. Så hvis du ser på denne hekken. Hvor hadde det best og laget eksosen ut? noe flere ider? båten = http://www.oa.no/nyh...icle5344984.ece Redigert 1.August.2012 av KenTore (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.