Jump to content

Naboens båt sunket ved vår kai. Hva gjør vi?

PerUlv

Recommended Posts

Det er et større hull i baugen under vannlinjen. Tips til tetting av dette? Kryssfinerplate på inn og utside som skrues sammen?

Tenker meg muligheten av å få et (2?) fat inn i baugen og rommet der, og så pumpe luft inn i dette. Evt en bestandig vanntett ballong... Finnes dette?

Forøvrig frister det nok mest å gjøre som SW sier. Betale for proff fjerning... og sende regning til nabo.

jeg tipper at naboen også er frustrert og ganske flau. Det jeg ville gjort, var å ta med meg et par iskalde over til naboen på en flott dag, og ta "praten" i all vennlighet. Praten bør kun inneholde kvalitetsspørsmål som går i retning av hvordan dere i felleskap kan løse dette. Klandring over at ting har tatt tid kan sende naboen rett over i en forsvarsposisjon, og man er like langt. Det er selvsagt du som har retten på din side, men noen ganger er det kanskje fornuftig å være den som tar faste grep i en vennskapelig tone. Nabofeider er noe herk, så her ville jeg brukt vennlighet og litt list. Lykke til Perulv

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.

Det er et større hull i baugen under vannlinjen. Tips til tetting av dette? Kryssfinerplate på inn og utside som skrues sammen?

Får du skrudd en kryssfinerplate fra utsiden med rikelig med tettemiddel rundt kantene, så burde det holde for å lense og flytte båten. Når du får lenset vil jo trykket være fra utsiden og trykke platen fast.

Og som sagt tidligere, får du ripa over vann slik at ikke det renner vann inn igjen når du lenser, så trenger du ikke noe mer løft en det båten gir selv.

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Passe tykk finerplate og gode skruer er bra. Hvis du har en 5 cm skumgummi på innsiden av plata tetter den rimelig godt mot de aller fleste ujevnheter. Burde ikke være behov for plate på innsiden.

Oppdrift under dekk kan du få fra et dekkverksted. Brukte slanger (uten hull) til lastbil gir antakelig 100 kg oppdrift pr stk når du blåser de godt opp, og de er enkle å feste, plassere, arbeide med og fylle opp.

Mons

• 3 uker senere...

Heisann godtfolk!

Det var fullmåne og gode forhold i helgen, så vi dro innom biltema etter pumper og videre ned for å prøve.

Da hadde vår kjære nabo fått båten flott og tatt den bort! Takk til ham!

Så da løste det seg for oss. Hurra!

Tusen takk for deres engasjement, og alle gode og kreative forslag! :yesnod:

Redigert av PerUlv (see edit history)

PerUlv,

en liten tilbakemelding til deg også: Det er svært hyggelig når trådstarter tar seg tid til å fortelle hvordan problemet i siste hånd ble løst - det gjelder gjenerelt. Flertallet ER flinke, men jeg synes det er manglende høflighet når de som får mye hjelp og råd av forum-medlemmer ikke gidder å bruke to ord på å formidle hvilken løsning de i siste omgang valgte.

Jeg vet jeg risikerer en advarsel for en "off topic" kommentar på denne posten, og den advarselen vil i så fall være fortjent. Men du fortjener altså også ros!

PerUlv,

en liten tilbakemelding til deg også: Det er svært hyggelig når trådstarter tar seg tid til å fortelle hvordan problemet i siste hånd ble løst - det gjelder gjenerelt. Flertallet ER flinke, men jeg synes det er manglende høflighet når de som får mye hjelp og råd av forum-medlemmer ikke gidder å bruke to ord på å formidle hvilken løsning de i siste omgang valgte.

Helt enig med deg, det er veldig hjelpsomt for dem som i ettertid skulle søke frem tråden at den er "avsluttet".

Bra det ordnet seg, PerUlv :)

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...