jat Startet 1.August.2012 Link til dette innlegget Startet 1.August.2012 Jeg har en gammel 6 hk suzuki fra slutten av 80-tallet. Det er vanskelig å finne 2-taktere om dagen og lurer derfor på å bruke litt penger på den gamle motoren. Den starter og går om en klokke men sviveldekslet på stammen er sprukket. Hvis jeg skal bruke noen kroner på den kan det være aktuelt å fjerne plomben samtidig. Mener å ha lest at 6 og 8 hk er samme motor. Jeg har sjekket på Boat.no og de skal ha samme boring vekt etc. Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Hva slags årsmodell er den? Finner det ved fargekode og se på første tall i serienr. Begynner det på 6 er det en 86 modell hvis fargen er sølvgrå (noen sier den har ett snev av grønn) med blå stripe. Legg gjerne inn ett bilde av den. Du kan sjekke hvilke deler som ikke stemmer overens og kjøpe de her Som oftestet er det reed valves, exhaust pipe eller dyser (Jet) i forgasseren eller alt. Ved kjapt overblikk så det ut til at det ikke var reed ventilene hvertfall. kikket på 1988 DT 6 og de var også til en 8 Hk Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
jat Svart 3.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Her er bilder av motoren og serienummer. Det kan se ut til å være en 86 mod. Du kan sjekke hvilke deler som ikke stemmer overens og kjøpe de herSom oftestet er det reed valves, exhaust pipe eller dyser (Jet) i forgasseren eller alt. Ved kjapt overblikk så det ut til at det ikke var reed ventilene hvertfall. kikket på 1988 DT 6 og de var også til en 8 Hk Sammenliknet du forgasser delenummer på 6 og 8 hk for å finne forskjellen? Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Dette er en 87 modell. serienummer starter på 7 (715930) Hadde det vært 86 hadde den også vært blå istedet for sort på lokket. nei sammenlignet ikke på forgasseren jeg kikket på reed ventilene og klikket på de. da kommer det opp hvilke andre motorer de er til og der kom flere 8 hk. Konkluderte da med at det er samme på begge :) Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Daffy Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Nå undersøkte jeg også 87 modellene. Reed ventilene er de samme. Eksos pipe finner jeg ikke. Det ser ut til at forgasser er forskjellig men jeg synes de ligner så det kan hende det er dysene. Hvis du går inn på carburetor og klikker på alle delene nedover så vil du se hvilke som bare er på 8 hk (ikke på 6 hk) Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
jat Svart 3.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Takk for svar. Det er mange mulige dyster for 6 hk'en alene det blir vanskelig å bestille dette på nettet. Kanskje en Suzuki forhandler kan hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Hadde en slik for lenge siden. Riktig nok den modellen med blått deksel. Da spurte min far en eller annen motormann om det samme som trådstarter.Svaret var "nei, effektuttaket i denne er høyere enn 6 hk, så kostnaden med og bygge om til 8hk blir stor høy i forhold til effektgevinst" Endte med gratis trimming hjemme med filing og polering Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.