Zitt Startet 1.August.2012 Link til dette innlegget Startet 1.August.2012 Det er vel en kjensgjerning at vi alle har en begrensning med hensyn til aksjonsradius. Har du båten innerst i Oslofjorden, Trondheimsfjorden elller i Kristiansand, så kjenner du etterhvert nærmiljøet ganske godt. Du får deg gjerne favoritthavner du drar til, og variasjonen blir begrenset. De fleste av oss mener nok at de hører til på verdens fineste plass. Men kanskje noen fra Larvik kunne tenkt seg en båtuke i Lofoten, og en sørlending som var lei av makrell ville prøvd seg på meterlange torsker på mørekysten, og vice verca. Hva med et formidlings-senter/forum for bytte av båt i f. eks. ferier. Kunne dette ha noe for seg? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 1.August.2012 Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Jeg har prøvet at tage dette op tidligere her https://baatplassen.no/i/topic/39331-boat-exchange-bytte-baad-i-ferier/ Ikke den store respons dengang, men den kan jo være nu? Sitér dette innlegget Link to post
heim Svart 1.August.2012 Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Når folk kan bytte bolig i ferien, burde det også være mulig å bytte båt? Jeg kunne godt tenke meg å seile i Lofoten en sommer, uten å måtte legge til 14 dager i transport hver vei. Og med den sommeren vi har hatt sørpå, kunne det kanskje også bli litt lunere. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 1.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Det var ikke meningen å stjele din ide, Andy, og jeg synes fremdeles det er en god ide! Helt enig med deg, heim, men kan det være så enkelt/vanskelig at du får problemer med forsikringsselskapet hvis du "leier ut" båten din? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 1.August.2012 Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Jeg har forsåvidt både VHF og sertifikat og betaler lisensen med glede. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
MajorAndy Svart 1.August.2012 Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Nej nej, jeg er ikke bange for tyveri. Jeg ville bare gøre opmærksom på at ideen har været fremme før. Ikke andet. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 1.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Jeg ser hva du skriver og forstår hva du mener, men jeg tror din post hører hjemme i en annen tråd, Kenneth!?! Sitér dette innlegget Link to post
heim Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 (redigert) "Båtforsikringen gjelder for deg som fører og eier av den forsikrede båten. Låner du ut båten til en annen, gjelder forsikringen for denne personen ved alle typer av skader som omfattes av forsikringen. Når vi skriver ’du eller deg’ mener vi derfor alle de personer som forsikringen omfatter. " Dette er vilkårene i min forsikring, i Atlantica. Jeg vil ikke tro det er så veldig annerledes i andre selskap. Med andre ord: låner bort båten, og eventuelt låner en annens båt, er det dekket av ordinær forsikring. Hvis man derimot tar betalt, vil jeg tro man må ha en utvidet forsikring. Men det er jo heller ikke uoverkommelig. Redigert 2.August.2012 av heim (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Sjekket for et par år siden ren utleie hos if som jeg bruker. Der var det samme premie men forhøyet egenandel ved evt skade (tror det var dobling, dvs fra 4.000 til 8.000). Men byttelåne er kanskje mer attraktivt for mange av oss. Da vet en (trolig) litt mer om den andres kompetanse, samt at begge (trolig) vil forlate lånt båt i samme stand en ønsker å få tilbake egen. Ellers: Glimrende idé. Kunne jo f.eks. lage en egen side over samme lest som Drivstoffbørsen som da heter Byttebørsen, hvor den som legger noe inn også kan slette innlegget igjen Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.