Jump to content

Formidling av bytte/låne båt i ferien.....en god ide?

Zitt

Recommended Posts

Det er vel en kjensgjerning at vi alle har en begrensning med hensyn til aksjonsradius. Har du båten innerst i Oslofjorden, Trondheimsfjorden elller i Kristiansand, så kjenner du etterhvert nærmiljøet ganske godt. Du får deg gjerne favoritthavner du drar til, og variasjonen blir begrenset.

De fleste av oss mener nok at de hører til på verdens fineste plass. Men kanskje noen fra Larvik kunne tenkt seg en båtuke i Lofoten, og en sørlending som var lei av makrell ville prøvd seg på meterlange torsker på mørekysten, og vice verca.

Hva med et formidlings-senter/forum for bytte av båt i f. eks. ferier.

Kunne dette ha noe for seg?

"Båtforsikringen gjelder for deg som fører og eier av den forsikrede

båten. Låner du ut båten til en

annen, gjelder forsikringen for

denne personen ved alle typer av skader som omfattes av

forsikringen. Når vi skriver ’du eller deg’ mener vi derfor alle de

personer som forsikringen omfatter. "

Dette er vilkårene i min forsikring, i Atlantica. Jeg vil ikke tro det er så veldig annerledes i andre selskap. Med andre ord: låner bort båten, og eventuelt låner en annens båt, er det dekket av ordinær forsikring. Hvis man derimot tar betalt, vil jeg tro man må ha en utvidet forsikring. Men det er jo heller ikke uoverkommelig.

Redigert av heim (see edit history)

Sjekket for et par år siden ren utleie hos if som jeg bruker. Der var det samme premie men forhøyet egenandel ved evt skade (tror det var dobling, dvs fra 4.000 til 8.000).

Men byttelåne er kanskje mer attraktivt for mange av oss. Da vet en (trolig) litt mer om den andres kompetanse, samt at begge (trolig) vil forlate lånt båt i samme stand en ønsker å få tilbake egen.

Ellers: Glimrende idé. Kunne jo f.eks. lage en egen side over samme lest som Drivstoffbørsen som da heter Byttebørsen, hvor den som legger noe inn også kan slette innlegget igjen :smiley:

Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...