StianJunior Startet 1.August.2012 Link til dette innlegget Startet 1.August.2012 Som tittel sier, hvor skal man lete etter motorkode/nummer på min Yanmar 4JM-TE 50hk Fått tips om at det er 5 siffer det dreier seg om. 10 poeng for gode tips! Sitér dette innlegget 1984 26 Saltrø PlankSnekk 1978 29 Birchwood Tamd60B PROSJEKT! 1999 20 Ibiza Touring med 115 Johnson *Solgt* Link to post
LM 605 Svart 1.August.2012 Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 På min nye YM motor står motornr. på ei lita plate på toppen. Sitér dette innlegget Link to post
StianJunior Svart 1.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Du mener på toppen av motoren, eller på babord/styrbord side av `toppen`? Kan ikke se snurten av noe som kan ligne ett motornummer i det hele tatt. Lite som stemmer da det er en Yanmar som er malt grønn Er det tjuvgods det lukter? Sitér dette innlegget 1984 26 Saltrø PlankSnekk 1978 29 Birchwood Tamd60B PROSJEKT! 1999 20 Ibiza Touring med 115 Johnson *Solgt* Link to post
LM 605 Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Tror alle Yanmar-motorer har motornummerplata( med div. data) på toppen av motoren, lett synlig. Slik har det vært på de fire motorene jeg sjøl har hatt opp i gjennom årene. Har jo også kikket i andre motorrom, pluss bilder av firskjellige motor-modeller, og alle har motornr. på ei lita plate på toppen av motoren. Yanmar har jo heller aldri hatt grønnmalte motorer , men altid vært grå. Må jo være en motor som er malt/lakkert om, og i den forbindelse kanskje da "fjernet" motor-nummer plata? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.