Beheia Startet 1.August.2012 Link til dette innlegget Startet 1.August.2012 Noen som har noen ide hva som er galt når dynamo ryker gang etter gang? den er koblet opp mot forbrukspakke og kjører direkte på batteripakke Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 1.August.2012 Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 (redigert) Klassisk er f.eks vannlekkasje i motorommet i nærheten av/over dynamo. Dynamoen suger noe ekstremt med luft igjennom seg for kjøling, så litt saltvann vil kverke en dynamo på 2 måneder (selvtestet :-) mvh Bavaria32sport Redigert 1.August.2012 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Beheia Svart 1.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Skade som følge av saltvann/vann er utelukket. Forbruksbatteriene som dynamoen lader er i dårlig stand, det er muligens et batteri som er kortsluttet, kan det ha noe å si ? Sitér dette innlegget Link to post
S-Tech Svart 1.August.2012 Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Det skal du ikke se bort ifra. Jeg tenkt på om dynamoen blir overbelastet. Har du kjent på dynamoen mens du kjører, om den er unormal varm? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 1.August.2012 Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Kosrtsluttet celle tilsier at dynamoen din aldri klarer å dra opp spenningen. ergo drar den til med alt den kan og går varm tilslutt og ryker My 2 cents mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Beheia Svart 1.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 (redigert) Dynamoen er så godt som ny (100 Amp Iskra), den ene børsten på regulatoren røyk i Mandal (smeltet fast i holderen)l, ny ble montert i Kristiansand, jeg har gått ca 3 timer sakte fart etter dette, så forsvant ladingen og ladelyset kom på.. Redigert 1.August.2012 av Beheia (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 1.August.2012 Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Hei Du skriver at du vet du har dårlig batteri, muligens med kortsluttning. Du kommer til å fortsette med å svi av dynamoer og evt annet om du ikke bytter ut det defekte batteriet. Ikke noe å lure mere på rett og slett... Mvh Arne Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Nemo Svart 1.August.2012 Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Hei. Mål spenningen på dynamoen og strømmen dynamoen leverer til batteriene. Strømmen måler du med et tangamperemeter. Biltema har et som også kan måle temperature på f.eks. dynamoen. Da kan du finne ut mye, eller få flere tips. Finn også ut hvilken spenning batteriene har. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.