I.E Startet 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Startet 4.Februar.2005 Enligt förra ägaren skulle min Perkins 4.108 vara från 1986 och helrenoverad då jag köpte den. Har ingen egentlig anledning att betvivla detta men undrar ändå vad alla beteckningar står för. Har någon av er koll på vad dessa betyder eller var man kan få reda på detta ? På barbord sida bakom impellern står 108U810 Barbord sida bak på motorblocket MC24068-1 59 P 3711701 mvh / Dan Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Barbord sida bak på motorblocket MC24068-1 mvh / Dan <{POST_SNAPBACK}> Kan beklagligvis ikke hjelpe deg med alle, men ovenfornevnte nr er motornummeret. Har ikke manualen hjemme, men dersom du mot formodning ikke skulle få svar på alle i løpet av kvelden, kan jeg se om jeg kan fremskaffe dem i morgen.... Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Står litt om Perkins og serienr her: http://www.okonomideler.no/pdf/perkins.pdf 59 P kan jo indikere byggeår 1987. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
I.E Svart 4.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Jens_P Tack för länken ! Men visst måste man säga att de är otroligt bra på att göra en enkel sak komplicerad. De har koder för allt men det finns nog inte många som förstår logiken i dessa och kan tyda dem. Eller så är jag ovanligt irrationell... /Dan Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Jens_P Tack för länken ! Men visst måste man säga att de är otroligt bra på att göra en enkel sak komplicerad. De har koder för allt men det finns nog inte många som förstår logiken i dessa och kan tyda dem. Eller så är jag ovanligt irrationell... /Dan <{POST_SNAPBACK}> Jeg mener der tidligere er lagt ut forklaringer på kodene og hva disse sto for. Disse skal da ligge i emneoversikten. Jeg husker at Jens_P dengang var aktiv også i den tråden??? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 (redigert) Jeg husker at Jens_P dengang var aktiv også i den tråden??? <{POST_SNAPBACK}> Stemmer nok det! Hadde forgjengeren til 4.108, 4.99 som jeg fikk problemer med. Tror jeg har vært borti de fleste med kunnskap om veteran-Perkins. Fikk ikke kompresjon igjen etter bytte av toppakning, og når gearet skar seg i sommer ble det ny motor. Japanskprodusert Perkins marinisert og lakkert av VP. Redigert 4.Februar.2005 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
M/S Bastard Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Når sluttet de egentlig med med produksjonen av dennemotoren! Jeg for min del er veldig usikker på vilken modell jeg har! Ble nevnt 1989 modelll i annonsen men er i tvil om dette! Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Når sluttet de egentlig med med produksjonen av dennemotoren! <{POST_SNAPBACK}> I følge Universal diesel stoppet det i 1978, men listen til Økonomideler sier at den startet i 1978. Mistenker at produksjon i England stoppet i 1978, men at den fortsatte andre steder i verden. For min gamle 4.99 er produksjonsslutt oppgitt til 1978, men jeg vet at 4.107 kom ca. 1962 i Norge. (Økte fra 40 til 47hk for å møte konkutanse fra Mercedes (OM636?).) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
M/S Bastard Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 I følge maritm.no så hadde jeg en motor produsert mellom 80-84! Trodde denne 4.108 gikk ut før det men....veit ikke jeg men Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Ok, forsøker å opplyse om nr etc., Maskiner før 4.236 versjonen hadde nummer bestående av 7 sifre, og maskiner etter dette består av 6 sifre, med en bokstav midt i. Har du en U i midten, er den produsert i U.K. de tre første tallene indikerer størrelse på maskin, mens de tre siste forteller serienummeret. Maskin-nummer er stanset inn i blokka ved vanntanken. Dan : jeg antar du har glemt å skrive 4, eller at dette er visket ut? Dette viser ihvertfall at du har 4.108 maskin... P står for byggeåret, da skalaen til Perkins startet med B i 1975, c i 1976 etc. Det gjøres oppmerksom på at O og Q ikke blir brukt i skalaen fra Perkins.... Hvorfor de har skrevet 59 bak, nei det aner jeg ikke. Håper dette var til noe hjelp..... Sitér dette innlegget Link to post
Cirkeline Svart 5.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2005 Hei Dan Din motor har nummer 108U810. Motorhåndboka viser følgende: "108" dette er en 4.108,"U" den er produsert i England, "810" er motorens nummer. Senere motorer fikk motornummer med 15 karakterer eks: ED13541U510256D. Ditt nummer skal være slått inn i blokka ved flensen til dieselpumpa Sven Arild Sitér dette innlegget Link to post
I.E Svart 5.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2005 Tack för er hjälp ! Motorn är nog byggd någongång på slutet av 80 talet, f.d ägaren sa 1986 och det stämmer nog relativt bra. Tack /Dan Sitér dette innlegget Link to post
FRAM 25 dk Svart 3.November.2017 Link til dette innlegget Svart 3.November.2017 motornr LG 50065 U 933007 L hvordan tolkes dette nr. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.