K.O Startet 2.August.2012 Link til dette innlegget Startet 2.August.2012 Hei Noen som vet om orginal giver til ekkolodd kan brukes til dagens ekkolodd? Har lest svalerøds oppussings prosjekt av Nidelv 24, der han monterer ny giver så det er et alternativ. Men ønsker primært å bruke orginal giver, for å slippe arbeidet med ny skroggjenommføring. Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Tror vel at dette som regel ikke går... kanskje mellom noen ulike modeller fra samme produsent. Problemet er vel at selv om dette går, så får du ikke utnyttet mulighetene i det nye loddet med gammel giver..... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
KongKing Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 (redigert) I min båt tror jeg føleren er montert på innsiden av skroget i vannlinjen, uten at jeg vet hvordan det går til. Har en boks under gulvet rett innenfor kabindøren. Der er det en plastboks med vann med en duppedings i. Mulig det er et alternativ. Funker hos meg ihvertfall :-) Kk Redigert 2.August.2012 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Innvendig monterte svingere er ikke like effektive som en som går igjennom skroget, men de fungerer ganske bra synes jeg. Installerte nettopp en ny slik i min båt, tok ikke lange tiden det. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
tomasb Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Fant den originale giveren i min Nidelv 24 også, men ledningen var rustet helt inn i kjernen, så har ingen forhåpninger om å bruke den. Jeg tar nok heller å erstatter den gamle giveren med en ny når den tid kommer at budsjettet tillater det Sitér dette innlegget Link to post
K.O Svart 2.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Flott takk for mange gode svar ... om innvendig svinger fungerer greit er det et godt alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
K.O Svart 2.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Noen som forøvrig har en anbefaling/erfaring å komme med.? Type ekkolodd og svinger Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.