nordan family 27 Startet 2.August.2012 Link til dette innlegget Startet 2.August.2012 Ser en del båter har montert en liten syrefast list der fortøyningstauene gnager på båten. Dette ser ganske standard-vare ut. Jeg ser at mine egne tau gnager seg igjennom gelcoaten, og vil montere slike. Men hva heter det, og hvor føres det? Har søkt litt rundt, men jeg mangler nok det riktige ordet. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Slike vil jeg og ha i seilbåten, for skjøtet gnager litt på lens. Har sett dette i bilder her på båtplassen.no før, men husker ikke sammenhengen. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
M/S Bastard Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Wear and tear pads? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Jeg så en Azimut i ferien som hadde det originalt. Kanskje de som selger dem vet hvor det kan skaffes. Sitér dette innlegget Link to post
gimi Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Jeg kjøpte en slik hos Maritim på Slependen. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Nyhet fra Maritim: http://www.maritim.no/smabeslag/dekksbeslag/rekkebeslag-og-ror/rub-strake-rustfri-list-19x305mm Denne finnes i flere lengder. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Eureka Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 det er til stadighet slike til salgs på finn, torget/ båterutstyr. koster over 200 pr stk. bla litt på torget, så finner dere det. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/resultat?sort=5&keyword=gnags%E5r&sort=5&CATEGORY%2FMAINCATEGORY=90&CATEGORY%2FSUBCATEGORY=30 jeg fant jeg fant.... Mener også jeg har sett at det finnes en annen og langt billigere type. Samme produsent som lager tape til rep av seil og annen tape for seilrigg. Grønn forpakning. Kunne ikke finne den igjen nå selvfølgelig men jeg har sett det i en eller annen nettbutikk. -de har også gjennomsiktig tape for rep av hull i kalesjevindu... men det blir en annen sak. -dog kjekt å vite. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 2.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Takker. Tror det må bli de minste til Maritim. Ser de er laget for tre skruer, men jeg tror jeg vil prøve med Sika 292 og ingen skruer. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Er tvilende til å lime med Sika eller noe lignende. Jeg forsøkte selv å lime en list med Tec 7, men det var ingen suksess. Holdt ikke lenger enn noen måneder Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Det var denne, link, tapen jeg mente som alternativ til syrefast og dyrt.... http://bfbutikken.no/index.php?do=product&id=41886 Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 5.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2012 For Maritim sin del var det et lureprodukt. Nyhet i katalogen, men de hadde ikke tatt det inn, og fikk det heller ikke inn i år iflg Maritim Arendal. Skal kikke litt på teip alternativene. Kalesjevinduteip bør jeg kanskje ha på lageret Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 5.August.2012 Link til dette innlegget Svart 5.August.2012 Karbon eller kevlarteip til rep av seil kan godt brukes, men må skiftes med jevne mellomrom, tipper før hver sesong. Fås omtrent gratis av seilmakere, iallefall for oss som handler seil. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.