Guest Avmønstret# Startet 2.August.2012 Link til dette innlegget Startet 2.August.2012 Har ikke eid noen iPad før men merker at den ikke klarer å lade opp når feks ungene spiller på den, selv om laderen står i (ipad 3 34 mb med sim). Leste i en tilbakemelding fra bruker av Navionics at iPad3 faktisk ladet seinere enn hva den brukte strøm slik at den kjørte seg hel tom til slutt. Noen som har opplevd det? Kan jo forestille meg at det går en del strøm med GPS osv i drift. Har skjønt at den har dårligere batterilevetid enn iPad2: http://www.amobil.no/artikler/nye-ipad-har-darligere-batteritid/108287 Men er det i praksis så dårlig at man risiskerer at "kartplotteren" går tom for strøm? Noen som har erfaring med bruk av Ipad3 over lengre tid med feks Navionics på? Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Det jeg merket med min gamle ifon, var at når jeg kjørte gps og ladet samtidig, så blir den etterhvert så varm at den slutter å lade. Monterte den bak friskluftsdysene i bilen istedenfor i vinduet, og etter det slapp jeg det problemet. Er kanskje litt utsatt mtp solskinn og slikt? Sitér dette innlegget Link to post
kverna@start.no Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Opplevde dette selv. Ville ikke belaste batteriene unødig, og ventet med å lade til vi var på sjøen. Da var ipaden (3) tom for strøm, og ville ikke funke. Sørg for å ha fullladet batteri, så vil du ikke oppleve problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Opplevde dette selv. Ville ikke belaste batteriene unødig, og ventet med å lade til vi var på sjøen. Da var ipaden (3) tom for strøm, og ville ikke funke. Sørg for å ha fullladet batteri, så vil du ikke oppleve problemer. Men det må jo bety at iPad3 etterhvert vil gå tom for strøm selv om den er koblet til lader. Det er jo ikke særlig bra hvis man skal bruke den til karplotter... kan jo fort bli en del timer den står på da. Sitér dette innlegget Link to post
123321 Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 har ikke padde selv :P men brukt samsung galaxy til kartplotter en stund og det fungerer utmerket fra morgen til kveld uten lading værtfall, hadde da trodd de var ganske like på batteritid. ? Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza 1 Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Få fatt i en lader som gir 2A ut - da burde ikke dette være noe problem Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 er ikke IPad laderen på 10W? Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza 1 Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 5V og 2A blir 10W ja. De fleste sigarettenner"ladere" gir dog bare 1A - som holder til de fleste mobiltelefoner men blir noe tynt til et nettbrett som jobber Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Hadde en 3 timers seilas med Ipad 3 idag, og da var jeg vel nede på 86 prosent. Hvis det kan gi deg en pekepinn. Sitér dette innlegget Link to post
Holte End Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Er ikke GPS som trekker batterilevetid på iPad, men lysstyrken på skjermen. Jeg skrur på skjermlåsen så fort jeg er på åpne strekk med holdepunkter på land Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 For å kunne lade iPad effektivt, trengs det en 10W lader - de fleste for sigarettenneruttak er bare 5W! Selv har jeg en fra Clas Ohlson som fungerer helt perfekt; i tillegg til å kunne lade iPad'en kan den dessuten lade to iPhoner samtidig (!) Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 (redigert) Slettet. Var basert på feillesing av tidligere innlegg. Redigert 2.August.2012 av lippert (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.