Jump to content

Lage vannkanon? Skal brukes i GH11.

Ward

Recommended Posts

Heihei.

Jeg har en innpåsliten lillebror som akkurat har kjøpt seg båt, og jeg har aldri sett en båt som brøytet så mye vann, det fant lillebror kjapt ut at han kunne bruke til sitt eget favør så han kjørte slik at jeg ble gjennomvåt.

så jeg har bestemt meg for å lage en vannkanon, men jeg har ingen anelse på hvordan dette skal lages , dette skal bare brukes til å sprute på han og behøver ikke et voldsomt trykk !

Jeg har et 12 volts annlegg i båten som sikkert kan brukes !

Håper det er ideer på hvordan dette kan lages ..

Takker for innspill/ideer :)

Ward

Redigert av Ward (see edit history)

Litt usikker på om ikke dette er en "of topic post", men ok. Jeg ville bare kjøpt en stor vannpistol hvis jeg fakisk skulle bruke dette i båten... Skulle jeg gått for noe større ville jeg gått ned i garasjen, ladet min 25 liters "mobile kompressortank"(ren lufttank). Fylt denne til 8 bar som er maks. Stooor slange med kuleventil festet på et rør (har noen rør perfekt for å lade ca 10 vannballonger). Fylt røret med vannbalongene - Sikte og skyt! Da har man vannbalong kanon.

Annet alternativ ville vært mer "tradisjonelle" potetkanoner, men lettere modifisert for balong fylt med vann.

Vann i "løsvekt" tror jeg blir litt styr.

Hva med ei billig 12v pumpe fra biltema, slange fra sjøen og rett inn i vannpistoltanken? Da er det bare å pumpe og skyte til krampa tar deg!

Er du riktig avansert, kjøper du ei 12v luftpumpe også og kobler den inn istedenfor luftpumpa på pistolen. Da begynner det å bli mye slanger, men da bør du vel kunne sitte ganske avslappa og holde avtrekkeren inne? :lol:

Hørtes jo faktisk ut som et artig prosjekt, tro om jeg trenger det i ribben? :confused:

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

naboen til broderen var lei av ungene som spylte ryggen med vanngevær når han satt og skrudde, eller klorte i bedene... han fikk fatt i en liten varmtvannsbereder sånn type små veggmontert sak, slanger, koblinger, en 1/4" kuleventil, og en gammel bergans meis, så hadde han en fuktig variant av en flammekaster (uflammekaster?), koblet direkte til utekrana, luftlomma inni gikk da opp til ca 8 bar,og det gav han mye mere å gå på enn disse skarve plastikkgeværene han skulle hamle opp med...pluss det var ganske mobilt.

KnutS

"It's dark and we're wearing sunglasses"

Hvis du vil være sikker på å vinne krigen tar du idéen jeg nevnte i en annen tråd med påhengsmotor og grovt rør (så grovt som mulig). Klarer fint å fylle et rør med 20-30cm diameter og holde trykket et stykke. Lager du i tillegg en innsnevring/borring på enden kan du sannsynlig få rekkevidde på hundre meter pluss pluss. Trykket av vannsøylen i et sånt konsept er nok til å demontere båten til bror din om du er uforsiktig, så bare å prøve seg frem :)

En litt snillere variant hvis du har egen båt med påhengsmotor eller hekkaggregat er å lure hekken din så nærme han som mulig, tilte opp motoren og gi full fres. Bør klare å fylle båten hans da...

Redigert av LM 9725 (see edit history)
Guest Kaptein Fredrik

Du må ha grovere kaliber enn ett vanngevær, så hvorfor ikke en bensindrevet vannpumpe lignende det som redningsselskapet bruker til å lenser båter?

Bare å finne en billig totakter pumpe, en slange i sjøen og en til brannslangedysa som du holder og spyler med. Greit med en kompis som er maskinist på pumpa.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...