Jump to content

Hvor lenge kan bensin lagres?

emmis

Recommended Posts

Det er stor forskjell på 95 og 98 oktan. Da 98 er av en annen oppbygging og kan lagres lengre. 95 inneholder alkohol og oktantallet faller "raskt".,

Jeg ville fylt på 20-40liter med 98 oktan, litt kondensfjerner og kjørt på. såfremst motoren ikke viser problemer.

"Racefuel" med høyere oktan kan jo også benyttes, men hvor mye og hvilken sort kan ikke jeg svare på. Rene "oktan boostere" er ikke ideelle, da de ikke gjør det helt store med bankefastheten etter hva jeg har forstått.

Dette er diskutert flere ganger på forumet og konklusjonen er som oftest at det går greit. Du får kjøpt konserveringsflaske som du heller på bensinen også som gjør at den holder seg. Eller du kan fylle på fersk bensin i tillegg når du tar båten ut igjen neste år som blander seg med den gamle. Gjør du begge deler går det sikkert greit og er det absolutt tryggeste.

Får man sikkert hos Maritim, Biltema, Torshov Bilrekvisita og en rekke båtutstyrsbutikker vil jeg tro? Har sikkert litt forskjellig navn avhengig av produsent, men betjeningen vil sikkert vite hva du mener når du spør. OMC hadde et produkt som het 1-2-3 hvilket ikke er særlig beskrivende for hva produktet er ment å gjøre!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...