emmis Startet 2.August.2012 Link til dette innlegget Startet 2.August.2012 (redigert) Holder på med oppussing av båten og har ca 100ltr bensin på tanken som er ca1år. Bør jeg tappe den ut å bruke den på bilen eller kan den lagres på tanken frem til neste sesong? Motoren i båten er en Volvo aq 151 med to solex44. Redigert 2.August.2012 av emmis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Det er stor forskjell på 95 og 98 oktan. Da 98 er av en annen oppbygging og kan lagres lengre. 95 inneholder alkohol og oktantallet faller "raskt"., Jeg ville fylt på 20-40liter med 98 oktan, litt kondensfjerner og kjørt på. såfremst motoren ikke viser problemer. "Racefuel" med høyere oktan kan jo også benyttes, men hvor mye og hvilken sort kan ikke jeg svare på. Rene "oktan boostere" er ikke ideelle, da de ikke gjør det helt store med bankefastheten etter hva jeg har forstått. Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Bruk den nå. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
emmis Svart 2.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Det er 98oct som har fått litt blytilsetting. Så det er vel ikke så bra for katalysatoren i bilen. Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 best å få båten på havet:) Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 2.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Ja det er det,men når jeg ikke var nøye nok når jeg kjøpte den i fjor (sola skinte) så for jeg finne meg i å vente til neste sesong.går over båten hele veien koster en del,så jeg må bruke litt tid på det. Båten står heldigvis inne. Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Da har du ihvertfall bensin nok til gressklippern Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 4.August.2012 Link til dette innlegget Svart 4.August.2012 Dette er diskutert flere ganger på forumet og konklusjonen er som oftest at det går greit. Du får kjøpt konserveringsflaske som du heller på bensinen også som gjør at den holder seg. Eller du kan fylle på fersk bensin i tillegg når du tar båten ut igjen neste år som blander seg med den gamle. Gjør du begge deler går det sikkert greit og er det absolutt tryggeste. Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 4.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2012 Ok hvem er det som selger konserveringsmiddlet og hva heter det? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 4.August.2012 Link til dette innlegget Svart 4.August.2012 Får man sikkert hos Maritim, Biltema, Torshov Bilrekvisita og en rekke båtutstyrsbutikker vil jeg tro? Har sikkert litt forskjellig navn avhengig av produsent, men betjeningen vil sikkert vite hva du mener når du spør. OMC hadde et produkt som het 1-2-3 hvilket ikke er særlig beskrivende for hva produktet er ment å gjøre! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Gabi Svart 4.August.2012 Link til dette innlegget Svart 4.August.2012 Dochside i Tønsberg har Quicksilver Quickstore på lager mener jeg. Et Mercury produkt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.