ezach Startet 2.August.2012 Link til dette innlegget Startet 2.August.2012 Jeg legger epoxy på et overbygg av kryssfinér. West System oppgir i veiledningen at det dannes et vokslag ved herding, og at dette må vaskes bort og oveeflaten pusses før neste strøk påføres. Noen som har erfaring med hvilket middel jeg bør bruke ved vasking? Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Salmiakk. Alternativet er å "time" neste strøk slik at du slipper å vaske og matte mellom strøkene. Du kan legge neste strøk når overflaten slutter å være klebrig (når pekefingeren ikke lenger henger igjen), men før den får oljeskimmer. Med standardherder er dette etter 4-6 timer med norsk sommertemperatur... Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
ezach Svart 2.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Ja, jeg er klar over det, men timeplanen tillater ikke den metoden. :( Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Zalo og vann mener jeg å huske, du finner det uansett på hjemmesiden deres mener jeg Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
ezach Svart 2.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Leverandørens veiledning sier intet om mellomvask, men angir salmiakkvask før lakkering. Da satser jeg på det. Takk for tips. :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.