Morley Startet 2.August.2012 Link til dette innlegget Startet 2.August.2012 Hei. Jeg har en eldre Suzuki DT25 (1982). Motoren sviver forholdsvis greit på tomgang, men problemene oppstår ved gasspådrag. Forgasseren er renset med både trykkluft og bensin. Jeg kan nesten garantere at det ikke er urenheter igjen. Forgasseren er også innstilt etter motorens manual. Ved gasspådrag høres det nesten ut som om motoren kveles, samtidig virker det ikke som om motoren får for lite drivstoff. Det renner nemlig uforbrent bensin/olje ut av eksosen. Det er ikke egen oljetank, blander 2 % olje i tanken. Ved gasspådrag kommer det et underlig "brølelyd", som om motoren kveles. Må slippe gassen for at den ikke skal stanse. Som en test har jeg forsøkt å "omgå" forgasseren ved å blåse startgass direkte inn i sylinderne for å sjekke om turtallet øker ved gasspådrag. Det gjør det ikke. Jeg undrer meg på om det kan være problemer med tenningen. Noen som har erfaringer med å stille tenningen på disse motorene? Hva annet bør jeg undersøke? Ved søk på internett ser jeg at andre har opplevd tilsvarende problem med samme motor, men ingen har kommet med løsningen. Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Hadde samme problem på en Yamaha 2T. Der var jordingen til en av coilene forferdelig dårlig. Prøv å ta bort en og en plugghette etter elliminasjonsmetoden til du finner den sylinderen som ikke er med. Deretter flytter/renser du denne jordingsledningen. Håper dette var til hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
Morley Svart 2.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Hei. Takker for svar! Dette har jeg ikke forsøkt. Dette er en tosylindret maskin. Skulle nesten ikke tro at den bare sviver på en sylinder, men jeg kan forsøke som du beskriver. Litt merkelig at den sviver nokså greit på tomgang. Andre som har et forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Morley Svart 7.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2012 Er det forresten noen som har stilt tenningstidspunktet på disse maskinene, og som kan fortelle meg hvordan jeg gjør det? Har funnet fram til instruksjonsheftet for motoren, men finner ingenting om tenningsjustering der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.