Jump to content

Suzuki DT25 kveles ved gasspådrag

Morley

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en eldre Suzuki DT25 (1982). Motoren sviver forholdsvis greit på tomgang, men problemene oppstår ved gasspådrag. Forgasseren er renset med både trykkluft og bensin. Jeg kan nesten garantere at det ikke er urenheter igjen. Forgasseren er også innstilt etter motorens manual.

Ved gasspådrag høres det nesten ut som om motoren kveles, samtidig virker det ikke som om motoren får for lite drivstoff. Det renner nemlig uforbrent bensin/olje ut av eksosen. Det er ikke egen oljetank, blander 2 % olje i tanken.

Ved gasspådrag kommer det et underlig "brølelyd", som om motoren kveles. Må slippe gassen for at den ikke skal stanse.

Som en test har jeg forsøkt å "omgå" forgasseren ved å blåse startgass direkte inn i sylinderne for å sjekke om turtallet øker ved gasspådrag. Det gjør det ikke.

Jeg undrer meg på om det kan være problemer med tenningen. Noen som har erfaringer med å stille tenningen på disse motorene?

Hva annet bør jeg undersøke?

Ved søk på internett ser jeg at andre har opplevd tilsvarende problem med samme motor, men ingen har kommet med løsningen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...