sjøløve Startet 2.August.2012 Link til dette innlegget Startet 2.August.2012 Hei dere. Trenger hjelp til å få varmeren i båten i gang. Båten vår er en 1984 mod X-102 med cupévarmer av ukjent type. Vet ikke hvordan denne betjenes, men har prøvd å ta av lokket på eksosen som står montert på dekket, sette strøm på den og fått lys i panelet. Viften som sirkulerer luften i båten starter ikke og olje pumpe til brenner går heller ikke. Hva kan være feil? Jeg lurer på produsent (merke), om det finnes bruksannvisning til denne og koblingskjema??? Bryter er satt i nedre stilling. Luft sirkulasjons vifte skulle sikkert ha gått med bryteren står i denne stillingen. Vet ikke hva som skal skje når bryteren står midtstilt. Når bryteren står i øvre posisjon er det også rødt lys i panelet som nå. Sitér dette innlegget Link to post
sjøløve Svart 6.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2012 Det noen som vet hvilken produsent (merke) denne varmeren kan være? Sitér dette innlegget Link to post
sjøløve Svart 13.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Etter som det ser ut som om denne varmeren er erklært dø, så tenker jeg å skaffe meg ny varmer. Og da lurer jeg på hvor mye effekt jeg trenger, og om jeg skal velge eberspracher eller webasto? Hva er deres mening om dette? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Varmeren ser ut som en "thermic" Levert av Volvo flygmotor ?. Tror disse fortsatt kan repareres. Kan jo bare være glødetråden eller noe annet småtteri som er feil. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Jeg har hatt en Thermic. Og dette likner absolutt ikke. Send bildet til X-yachts og spør. Sitér dette innlegget Link to post
sjøløve Svart 13.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Ringte x-yachts i dag. Dem viste ikke hvilken type det er. Skulle tro at det kan være en enkel feil på varmeren. Den har fungert i 2008 da jeg kjøpte båten. Hadde vært fint å slippe å montere ny i år. Trenger varme i vertfall. Minste jenten våknet om natten å mente at det var is på puten hennes :-) Sitér dette innlegget Link to post
sjøløve Svart 29.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2012 Mysteriet er oppklart. Det er en Ardic Thermic 2000 luftvarmer 2 kW. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.