Jump to content

Synspunkter på Docspot?

Free Lillehammer

Recommended Posts

:giggle: :giggle: :giggle:

Min er 3.96, men målebrevet i NIS/NOR sier 3,83 så det kan jo være at et målebånd ikke er så dumt :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Din er 3.972 SAP :giggle:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

"Leppa mi", er bare 1, men med teak og deretter stållist. En god grunn til å droppe fendertrekk, de slites litt for fort på "Leppa" :giggle:

bilde

• 3 måneder senere...

Men det blir ikke flere plasser av det. Forskjellen blir bare at de som er villig til å betale litt ekstra får plassene.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

... For oss som ønsker å være ute på vannet hele dagen og komme til gjestehavn på ettermiddagen så er dette helt perfekt

Vi ønsker også å være mest ute på vannet. Problemet er at vi kke vet hvilken havn vi ender opp på i og med at vær og vind bestemmer hvor langt vi når.

Det er derfor ergelig å komme til en havn med tomme dockspotplasser som enten er reservert eller som blir stående tomme.

Vi ønsker også å være mest ute på vannet. Problemet er at vi kke vet hvilken havn vi ender opp på i og med at vær og vind bestemmer hvor langt vi når.

Det er derfor ergelig å komme til en havn med tomme dockspotplasser som enten er reservert eller som blir stående tomme.

Da er det i så fall dårlig oppfølging fra Havnesjefen

En reservert Dockspot plass har du til kl 18.00. Deretter overtar havnen plassen.

Har man reservert en Dockspotplass, må man ringe og si ifra at man ev kommer senere enn kl 18, hvis ikke mister man altså plassen

Tja, det er vel flere måter å se dette på Lars H.?

Ja visst er det det. For egen del liker vi å ligge over noen dager i trivelige gjestehavner så å måtte ligge i gjestehavnen "hele dagen", passer oss godt. Men dersom får en lov til å bruke en ledig Dockspot plass, gjelder det vel bare for natten? Nei, for meg er det egentlig ikke noe problem iom. at jeg i alle år har hatt anledning til å ta ferien utenfor fellesferien. Så vi ser vel på dette med Dockspot stort sett ut fra egen "egoistiske" tankegang.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Vi går stort sett til uthavner. Der ligger Dockspotplassene på rekke og rad, aldeles gratis.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Det er ofte endel forskjell i teori og praksis med dockspotplassene. Står stort sett reservert på de alle sammen i Juli, folk blir jaget og når kvelden er omme står flere fortsatt tomme.

Mulig det er pga dårlig styring i havna, men resultatet blir uansett ofte at havna blir dårligere utnyttet.

Har selv aldri brukt DS og kjenner jeg prinsipelt er litt imot det. Men blir det etterhvert flere DS havner og større andel DS plasser i hver havn kommer jeg sikkert til å bruke det i ny og ne, men håper det ikke skjer.

Synes først til mølla prinsippet er best :-)

Mvh. SAP

En reservert Dockspot plass har du til kl 18.00. Deretter overtar havnen plassen.

Har man reservert en Dockspotplass, må man ringe og si ifra at man ev kommer senere enn kl 18, hvis ikke mister man altså plassen

Og akkurat det er oxo litt av "problemet" fordi de forskjellige havnene har ulike grenser! Noen steder har de kl. 18, andre kl 15. Og i Son mener jeg det stod oppslag i havna for 2-3 uker siden at det var allerede kl. 12! (muligens at dette er fordi det er tampen av sesongen, noen som vet?)

Dette burde det være mulig for Docspot å kunne samkjøre! Hadde jo vært veldig greit om alle havnene hadde samme reglement ifht dette, da vet man at ankommer man etter f.eks. kl 15 så er docspotplassene tilgjengelige.

Trygve

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...