Lars H. Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Hvor finner en info om Dockspot, jeg finner ikke noe særlig hverken om hvor tidlig/ent en bestiller, priser eller annet på dockspot.com. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Dockspot Svart 8.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Hej! Vi från Dockspot vill möta gästernas behov. När vi tog över Smögens Gästhamn 2008 hade vi under vissa dagar 70 samtal från gäster som ville boka sin plats. Efter att vi startade bokningstjänsten 2009 har vi fått tillbaka familjer, rörelsehindrade och äldre. De känner sig nu trygga över att de har en garanterad plats. Smögen är den hamn som har störst andel platser som går att förhandsboka - ca 20%. De allra flesta hamnarna har runt 10%. Det betyder att vi inte tar bort möjligheten för någon - däremot så ger vi en möjlighet till de som av olika anledningar har behov av att planera sin semester. De som vill leva "de gamla båtlivet" kan fortfarande göra det – och de som behöver en garanterad plats kan förhandsboka. En viktig del för oss när vi startade var att alla skulle ha möjligheten att boka. Det kostar som mest 10% av den ordinarie hamnavgiften och i några hamnar är det till och med billigare att boka. Du kan boka fram till 23.59 dagen före ankomst. Hamnkaptenerna skriver varje morgon ut en lista med de bokade gästerna. De platserna som INTE är bokade ska naturligtvis användas till gäster som kommer obokade. De ska inte stå tomma. Du har din bokade plats från klockan 12.00, kommer du efter klockan 18.00 måste du höra av dig till hamnkaptenen, annars släpps platsen till någon annan gäst. Hoppas detta reder ut några frågetecken. Idag är vi 70 hamnar i sex länder som ger er möjligheten att planera er semester. Jag önskar er alla en skön höst/vinter så er vi fram emot säsongen 2015. Bästa hälsningar, Anton Karlsson Dockspot Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 8.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Idag är vi 70 hamnar i sex länder som ger er möjligheten att planera er semester. Jag önskar er alla en skön höst/vinter så er vi fram emot säsongen 2015. Bästa hälsningar, Anton Karlsson Dockspot -------------------------------------------------- Hei Dockspot Kan vi regne med å få flere Svenske og Danske havner som benytter Dockspot i 2015? Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 8.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Hej! Vi från Dockspot vill möta gästernas behov. När vi tog över Smögens Gästhamn 2008 hade vi under vissa dagar 70 samtal från gäster som ville boka sin plats. Efter att vi startade bokningstjänsten 2009 har vi fått tillbaka familjer, rörelsehindrade och äldre. De känner sig nu trygga över att de har en garanterad plats. Smögen är den hamn som har störst andel platser som går att förhandsboka - ca 20%. De allra flesta hamnarna har runt 10%. Det betyder att vi inte tar bort möjligheten för någon - däremot så ger vi en möjlighet till de som av olika anledningar har behov av att planera sin semester. De som vill leva "de gamla båtlivet" kan fortfarande göra det – och de som behöver en garanterad plats kan förhandsboka. En viktig del för oss när vi startade var att alla skulle ha möjligheten att boka. Det kostar som mest 10% av den ordinarie hamnavgiften och i några hamnar är det till och med billigare att boka. Du kan boka fram till 23.59 dagen före ankomst. Hamnkaptenerna skriver varje morgon ut en lista med de bokade gästerna. De platserna som INTE är bokade ska naturligtvis användas till gäster som kommer obokade. De ska inte stå tomma. Du har din bokade plats från klockan 12.00, kommer du efter klockan 18.00 måste du höra av dig till hamnkaptenen, annars släpps platsen till någon annan gäst. Hoppas detta reder ut några frågetecken. Idag är vi 70 hamnar i sex länder som ger er möjligheten att planera er semester. Jag önskar er alla en skön höst/vinter så er vi fram emot säsongen 2015. Bästa hälsningar, Anton Karlsson Dockspot Hei. opplevde at når vi bestilte Dockspot i 2013 på Lilla Bommen i Gøteborg at nummerne på nettet ikke stemmer med nummerne i havnen. Når vi da bestilte plasser i februar for å få ligge på de plassene vi ønsket, så var de nummerne vi hadde på ordrebekreftelsen helt annerledes enn de vi trodde. Nå var betjeningen her helt utrolige og ordnet ennå bedre plasser til oss, så vi var kjempefornøyd til slutt. Skulle ligge der en hel uke ifm Partille Cup. Viktig at dette stemmer overens, hvis ikke blir kundene misfornøyde. Skjærhalden kan det skrives egne kapitler om . :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Hei Dockspot. Om jeg legger meg på en grønn obokad plass, kan jeg da risikere å måtte forlate plassen kl. 1200 neste dag? Jeg foretrekker å ligge 2 - 3 dager i hver havn. Og jeg er IKKE interessert i å betale 10% ekstra. Det er alt for kostbart som det er å ligge i en gjestehavn. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jori Svart 8.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Har du ikke booket, skal du reise før 12:00 den dagen. mellom 12:00-18:00 er det fri adkomst for de som har booket og de skal ha tilgang. Kommer de etter 18:00 skal de gi beskjed, ellers kan plassen leies ut. Problemet for Havnene er ikke at de og Dockspot ikke tjene penger. De får sin leie uansett om leiebåt møter opp eller ikke, siden dette er forhåndsbetalt. Lå 6 dager i sommer på Tanumstrand og så dette systemet i praksis. Det som irriterer folk er at Dockspot sier nei til å la andre båter legge til på de reserverte plassene før 18:00. Så kommer kvelden og fyren som har leid dukker aldri opp, og gir ikke beskjed om det. Dermed blir plassen ledig hele natten i en ellers smellfull havn. Dette er ett irritasjonsmoment for oss båteiere, men samtidig må vi da gå i oss selv. Hvis vi vet vi har booket og ikke kommer til å bruke den, burde det vært en refusjonsordning hos Dockspot (f.eks 50% tilbakeføres) som stimulerer oss båteiere til å melde i fra. Slik som det er i dag er pengene tapt uansett, og dermed beholder vi plassen selv om vi ligger værfast i en annen havn. Jeg har brukt noe Dockspot og er fornøyd med det. Kommer til å bruke det mer, i stedet for å slåss om plasser. Det er selv om jeg i grunn er enig i prinsippet første mann til mølla (men man er da endringsdyktig og tilpasser seg) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Det som irriterer folk er at Dockspot sier nei til å la andre båter legge til på de reserverte plassene før 18:00. Men skal ikke plasser som er reservert merkes med rødt skilt? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jori Svart 8.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Den ordningen fungerer dårlig er mitt inntrykk, men varierer sikkert fra havn til havn Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 8.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Jori, du tok jo jobben som havnevakt i Tanum Strand sommer :-) Lars O Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 8.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Jeg har brukt Dockspot endel og har vært fornøyd med det. Reglene er ganske klare synes jeg, men det er kanskje fordi jeg har brukt ordningen. Jeg har også booket plass på steder som er utenfor ordningen, og må si det er deilig å komme til Strømstad klokken 18 - 19, og finne plass til 16 meter båt, og gjerne tre havnevakter som tar i mot tau, og smilende hjelper deg med fortøyningen. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Dykker Svart 8.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Er det planer for at Dockspot kommer som Android App? Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 8.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Jori, du tok jo jobben som havnevakt i Tanum Strand sommer :-) Lars O Vi var vel to Lars O, du lo jo fast enda lengre enn meg . Basert på din gode erfaring med elektronisk gir, har nå også jeg investert i ett anlegg. Utrolig jeg tør, basert på det Lars opplevde Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 8.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Jeg hadde nok gått for hekktrøster.... Lars O (Kongen av Tanum) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.