Nord-Norge Startet 3.August.2012 Link til dette innlegget Startet 3.August.2012 Det drypper vann like bak impellerhuset på en av mine KAD 44. Vannet kommer fra et hull i underkant av gjennomføringen der akselen som driver impelleren stikker ut av motoren. Jeg mener å huske og ha lest at vanndrypp fra dette hullet indikerer at simring må skiftes. Stemmer dette, og er dette i så fall en komplisert operasjon? Vil det kunne føre til noen skader dersom jeg kjører med dette vanndryppet i en periode før jeg får det reparert? Motoren det gjelder har gått 275 timer. Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Det er enkelt å bytte denne pakningen selv. Jeg ville personlig ikke hatt en slik lekkasje da du vil få sjøvanns spray rundt på diverse ting som ruster via reimer osv. Det viktigste er at dynamoen ikke får for mye av dette. Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Hei. Hadde samme problemet på min motor i våres, og reperasjonen var enkel. Kostet meg 200 kroner og 2 timers arbeide. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Nord-Norge Svart 3.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Takk. Har kjøpt to stk nye simringer i dag til akslingen som driver impelleren. Skal forsøke å skifte disse selv i løpet av helgen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.