Dreamer Startet 3.August.2012 Link til dette innlegget Startet 3.August.2012 Er dette bra oppbevaringsmetode for påhengere? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Blir vel ikkje annet enn søl og muligens treg oppstart, vil eg tro...? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Om jeg lar en 2-t påhengs kjøre seg tom for bensin på siste turen så er det jo ikke noen vesker eller noe som gjør dette til en dårlig lagringsmetode... eneste er vel om evt fukt/regn samler seg oppunder lokket og ikke får drenert ut... men det blir veldig hypotetisk. Helt ok sier jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 En totakts med tom forgasser så er det vel mulig. Men ideelt er det nå ikkje Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Det vannet som ligger i eksospotta vil vel renne inn i sylindrene, og det er jo ikke spesielt bra... Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Dette er ikke bra i det heletatt! Jeg ville i allefall ikke gjort dette med min motor, vann vil kunne renne inn i sylinderne og videre inn i veivhuset! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Framtia Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Dette er vel en halvplaner, så kanskje motoren blir omtrent rett når han er underveis...? Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Det å kjøre totaktere tomme for bensin er heller ikke så gunstig. Oljefilmen som ligger imellom deler kan bli borte når den begynner å få for lite bensin og det kan bli rådebank. Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Hadde det vært en firtakter, skulle han no brukt litt tid på å få den igang igjen. Har tidligere fått olje inn i sylinderen på 5 hesteren min, helsikes herk å få ut igjen... Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Mulig jeg er en halvgammel, konservativ grinebiter, men vitner ikke dette om litt slapphet, om latskap og sløv holdning til at ting skal være sånn noenlunde ordentlig? Dessuten, ser det ikke småskummelt ut for skrogsida å være så tett nabo med en påhengs i ubalanse? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Om du ønsker deg ny motor så må dette være rette metoden. Der vil alltid være noe sjøvann i nedre deler av stammen og dette har ikke noe i motoren å gjøre. Nedre veivlager liker det ikke og er eksosportene på feil side blir det sjøvann i sylindrene også... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Mouche Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Litt på siden, men satt her en dag og så på at noen slepte en jolle som ble fyllt med vann og til slutt stod jolla opp/ned og kun en liten tipp av baugen var over vann mens resten av båten og hele motoren var under vann. De slepte jolla til land, tømte båten for vann og deretter stod de ut fjorden med jolla på slep uten å foreta seg noe som helst med motoren! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
"Mathilde" Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Som sagt av SveinHa over: Om du ønsker deg ny motor så må dette være rette metoden. Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 name='SveinHa' timestamp='1344022029' post='1322225']Om du ønsker deg ny motor så må dette være rette metoden. Der vil alltid være noe sjøvann i nedre deler av stammen og dette har ikke noe i motoren å gjøre. Nedre veivlager liker det ikke og er eksosportene på feil side blir det sjøvann i sylindrene også... [/u] Absolutt. Jeg lånte en gang bort en liten 2HK påhenger en tid. Fikk den tilbake med ødelagte veivlager. De hadde jo alltid båret motoren med stammen høyere enn motoren og da så. Moral: Påhengere skal alltid transporteres med stammen lavere enn motorhodet. Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Mulig jeg er en halvgammel, konservativ grinebiter, men vitner ikke dette om litt slapphet, om latskap og sløv holdning til at ting skal være sånn noenlunde ordentlig? Selv er jeg en halvung, liberal gladgutt, men det vitner fortsatt om litt slapphet, om latskap og sløv holdning til at ting skal være sånn noenlunde ordentlig! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Absolutt. Jeg lånte en gang bort en liten 2HK påhenger en tid. Fikk den tilbake med ødelagte veivlager. De hadde jo alltid båret motoren med stammen høyere enn motoren og da så. Moral: Påhengere skal alltid transporteres med stammen lavere enn motorhodet. Takk, da har jeg lært noe i dag også. For ordens skyld har jeg alltid transportert med stammen neders, men det er nå egentlig av mer praktiske årsaker. Jeg trodde i bunn og grunn at små 2-t motorer i det store og hele var mer eller mindre usårbare... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Det å kjøre totaktere tomme for bensin er heller ikke så gunstig. Oljefilmen som ligger imellom deler kan bli borte når den begynner å få for lite bensin og det kan bli rådebank. Da har jeg jaggu hatt flaks. Aner ikke hvor mange hundre ganger jeg har kjørt ulike 2-t motorer tomme for bensin... Skjønner teorien men i praksis.... Ser for meg en mulighet hvis man går tom på en moped på toppen av en bakke og velger å holde den i gear hele veien ned eller noe i den dur. Sitér dette innlegget Link to post
Tampeservice Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Vel, det er jeg ikke enig i. Så lenge en totakter får bensin vil den også få smøring så lenge det er iblandet olje. Får den ikke bensin vil den stoppe. Ergo ingen skade skjedd. Dessuten er det endel smøreolje fra forbrent totaktsolje inni motoren så oljefilm skal det være nok av. Å lagre motoren opp ned vil jeg ikke anbefale og som nevnt i tråden er det lurest å lagre undervannshuset lavere enn motoren hvis man ikke vil fremskynde ventetiden for å kjøpe ny motor ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Rart med det, men det kan jo være vedkommendes, bilde, eneste forglemmelse etter en mannsalder på sjøen. Heldig er det ikke, mener å huske en artikkel i båtbladet om en løsning for å la motoren henge på jolla. Uansett, mange gode momenter som kommer frem i denn tråden. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 Hadde stammen vært litt lavere enn hodet,så hadde det gått. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
snekkerbod Svart 3.August.2012 Link til dette innlegget Svart 3.August.2012 (redigert) Ville ikke gjort det selv og kjøper deres argumenter, men til båtfrakters 'forsvar' så har han en Evinrude av ikke nyeste årgang. Og om han har hatt denne motoren lenge så synes det faktisk som motoren har tålt det greit. Om han har vært lat og fraktet den sånn lenge. En del forutsetninger der, altså... Redigert 3.August.2012 av snekkerbod (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 4.August.2012 Link til dette innlegget Svart 4.August.2012 Har ikke lest alt her altså. Men å gjøre dette vil du ganske sikkert få havari på veivlager før eller siden.. Vann fra stammen kan og renne inn i veivhuset.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.