bluesea Startet 5.Februar.2005 Del på Facebook Startet 5.Februar.2005 Ser etter en liten hardplat båt som kan brukes på hytten uten at det skal være nødvendig å være redd for den. Har derfor sett på flere typer, blant annet Steady og Futura. Det viktige er at den kan bære en 15 hester da jeg allerede har en slik motor og ikke ønsker å bytte ut denne. Og det må være en båt som IKKE veier mer enn at man kan klare å sette den på vannet på egenhånd. Det må være en båt som tåler å bli trekt over steiner og som kan tåle og ligge litt i fjæresteinene. Om det er noen her inne som skulle ha en slik båt og vurderer å selge hører jeg gjerne fra dere også. Så om det er noen gode tips i forhold til båtmodeller osv så hører jeg gjerne fra dere. Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 5.Februar.2005 Del på Facebook Svart 5.Februar.2005 Ser etter en liten hardplat båt som kan brukes på hytten uten at det skal være nødvendig å være redd for den. Har derfor sett på flere typer, blant annet Steady og Futura. <{POST_SNAPBACK}> Pioner har også mange fine modeller som kan være verd å ta med i vurderingen Sitér dette innlegget Link to post
BigCatch Svart 5.Februar.2005 Del på Facebook Svart 5.Februar.2005 River lager båter i "bøtteplast" i tillegg til Pioner/Steady etc. FRydenbø skal importere Selva båter, de lager også denne typen, vet ikke om de kommer med i sortimentet! Båtmesse neste helg i Arenum/Bergen der får du kanskje se/svar.. Om du skal ha en liten båt med gode kjøreegenskaper, Pioner 325! Er det en "fiskebåt" du er ute etter, så er den kanskje litt liten! Har du vurdert en gummibåt? Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 5.Februar.2005 Del på Facebook Svart 5.Februar.2005 Pioner er rette sorten mener nå jeg. De tåler at du bare hiver opp motorn og sklir oppi fjæresteinene. De er laget i thermoplast. Har herjet med Pioner 13, slept den over stein og sand med bil for å få den på henger. Tåler juling og er rask. Men er såpass flatbunnet at den slår som bare det over bølgene. Men de har fo fått en ny som ser veldig bra ut nå, Pioner Viking: Pioner-modellene nå for tida Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 5.Februar.2005 Del på Facebook Svart 5.Februar.2005 sjekk også River og AL boats Sitér dette innlegget Link to post
bluesea Svart 5.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2005 Takker for alle tilbakemeldinger så langt, det er her helt klart flere båter som jeg ikke engang tenkte på og som absolutt er verd en "titt". Den skal hovedsaklig brukes som en båt nummer to som man ikke trenger å være redd for overhodet. Da gjerne en brukt eller eldre båt også, og da kommer jo disse eldre pioner inn i bildet. Takker for hjelpen alle sammen, og ønsker Dere alle en fortsatt god helg. Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 5.Februar.2005 Del på Facebook Svart 5.Februar.2005 Den nevnte Pioner 325 er også mitt forslag. Rundt 20 knop med 2 pers og 15hk er sannsynlig. Tåler "juling" og er egentlig en helt grei sjøbåt også som ikke ser ut som en breiflabb heller.... Dessuten har de vært på markedet lenge nå (i hvert fall siden starten av 90-årene) slik at det ikke bør være kjempevanskelig å få fatt i en brukt da de også er ok populære. Ikke altfor vanskelige å selge videre heller om nødvendig. Lykke til! Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Hanne_V Svart 5.Februar.2005 Del på Facebook Svart 5.Februar.2005 Pioner 325 er en kjempefin jolle, har selv hatt fler. Bare husk at den skal ha lang stamme. Pioner 13 derimot går med kort. Sitér dette innlegget Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!! Link to post
bluesea Svart 7.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2005 Etter litt undersøkelse i helgen ser det kanskje ut som om Pioner 325 kan være en passende båt til mitt bruk, eneste negative med den som jeg har funnet ut så langt må være vekten. Så nå blir det å lese alt av aviser og på nettet og se om jeg finner noe. Takk igjen til alle Deres om svarte meg, det var faktisk meget nyttig. Sitér dette innlegget Link to post
Silje4 Svart 7.Februar.2005 Del på Facebook Svart 7.Februar.2005 (redigert) Etter litt undersøkelse i helgen ser det kanskje ut som om Pioner 325 kan være en passende båt til mitt bruk, eneste negative med den som jeg har funnet ut så langt må være vekten. Så nå blir det å lese alt av aviser og på nettet og se om jeg finner noe. Takk igjen til alle Deres om svarte meg, det var faktisk meget nyttig. <{POST_SNAPBACK}> Har svært god erfaring med Pioner MAXI. Den er 12,5 fot Ca 1,6m brei og har V-bunn!!Det er ein heilt annen båt enn f.eks Pioner 13. Den kan godt roes, er sjøllensende og "romslig" i motsetn. til 325. Har 2 låsbare rom, styrekonsoll, rekker ol leveres, men koster endel. Me bruker 8 hk og nå 20 hk uten konsoll. Er testa m. 25 hk og Båtmagasinet meiner at den burde vært Veritasgodkjent m. 25 hk!! MAXI må ha lang stamme. Redigert 7.Februar.2005 av Silje4 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Andy Svart 7.Februar.2005 Del på Facebook Svart 7.Februar.2005 Har svært god erfaring med Pioner MAXI. Den er 12,5 fot Ca 1,6m brei og har V-bunn!! Det er ein heilt annen båt enn f.eks Pioner 13. Den kan godt roes, er sjøllensende og "romslig" i motsetn. til 325. Har 2 låsbare rom, styrekonsoll, rekker ol leveres, men koster endel. Me bruker 8 hk og nå 20 hk uten konsoll. Er testa m. 25 hk og Båtmagasinet meiner at den burde vært Veritasgodkjent m. 25 hk!! MAXI må ha lang stamme. <{POST_SNAPBACK}> Enig. Har selv Pioner Maxi som jeg er veldig godt fornøyd med. God sjøbåt. Gjør 20 knop med 15 hk. Har rød utgave, den har falmet etter en del år, men er ellers god som ny. Ville nok valgt grå om jeg skulle kjøpt i dag. Båten setter baugen noe til værs i fartsområdet 4-12 knop med kun 1 i båten. Er sertifisert for 5 voksne. Anbefales! Sitér dette innlegget Link to post
jea Svart 7.Februar.2005 Del på Facebook Svart 7.Februar.2005 Pioner har også mange fine modeller som kan være verd å ta med i vurderingen <{POST_SNAPBACK}> vi vil bare annbefale river 290(9 fot )eller river 350(11fot)denne er så stødig og den har mer kjøl,i forhold til steadyen som er mer rund,men ellers er både steady og river to trygge båter vist barn skal kjøre den.riveren spruter ikke sjøen så mye over. Sitér dette innlegget Fører av Båten Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.