mentor70 Startet 3.August.2012 Del på Facebook Startet 3.August.2012 Vår problem er at septikktanken fylles i løpet av 1-2 timer etter at vi har tømt den. Tanken er på 250 liter, så jeg syns dette skjer veldig fort. Det som forundrer med er at dette skjer uansett hvilken stilling jeg har på kuleventilen i bunnen (septik utløpsventil). Jeg har også lagt merke til at toalettet også blir tømt for vann selvom båten ligger rolig. Slik jeg ser det må det være utløpsventilen som ikke fungerer. Jeg har fått eliminert at det kommer vann inn igjennom spylevannet til toalettet. Det kommer heller ikke inn igjennom luftingen. Ventilen er av type Turia 3000 Arco. Hvordan kan jeg få testet dette og lokalisert feilen 100 %? Sitér dette innlegget Link to post
Speedy Svart 3.August.2012 Del på Facebook Svart 3.August.2012 Høres ut som det blir dannet vakuum i tanken din når du er på sjøen / underveis. Har du sjekket om luftingen din er tett? En tank på 250 liter skal jo ikke fylles så lett opp uten mye krefter som påvirker dette. Sjekk om luftingen er tett du samtidig som du også sjekket utløpsventilen din. Vil anta dette er er en slik sak som gjør at tanken tømmer seg selv ved en gitt hastighet. Da skal jo denne også muligens ha en form for enveis ventil som også bør virke... Selv har jeg mekanisk pumpe til å tømme tanken på inntil 250 liter men ser ikke på det som noe problem... Slipper hvertfall evnt problemer med div automatiske greier. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.