Håholmen Startet 4.August.2012 Link til dette innlegget Startet 4.August.2012 Bor for tiden i USA og vurderer å kjøpe en outboard som skal medbringes som en del av flyttelasset. Hvis man oppfyller visse vilkår, kan man såvidt jeg vet innføre motoren toll/avgiftsfritt. Må motoren være CE-merket ? Hvis ja, hvilke motorer som selges i USA er evt CE-merket ? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 4.August.2012 Link til dette innlegget Svart 4.August.2012 Motoren må være CE merket. Hvilke motorer som er CE er merket i USA, må du nesten sjekke "over there" De vilkår du må oppfylle er at du har bodd i utlandet i minst ett år sammenhengende, Dokumentasjon på dette får du av folkeregisteret, datoen er den du meldte flytting ut av Norge. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Håholmen Svart 3.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Såvidt jeg har funnet ut leveres Evinrude med CE-merking som standard i USA. Noen andre som har sjekket dette og funnet andre motorer ?? Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Dette står det og les på Toll.no sine sider: Ja, du kan ta med deg fritidsbåten avgiftsfritt til Norge dersom følgende vilkår er oppfylt: Du må ha bodd i utlandet sammenhengende i minst 5 år umiddelbart førinnreisen Båten må ikke være over 15 m Du må ha eid båten i minst 12 måneder før innreisen og brukt den i utlandet i samme tidsrom. Du må beholde båten i minst 2 år etter fortollingen før den kan selges eller overdras. Om dette vil gjelde kun en påhenger/båtmotor må du vel neste kontakte Tollvesenet for og avklare. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
jkn Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Motorer som selges i Eu skal ha et Eu calibreringssertifikat. Følger nye og på et klistremerke på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
No Angel Svart 4.September.2012 Link til dette innlegget Svart 4.September.2012 De fleste nyere påhengere fra USA er CE merket men DOG BARE PÅ EKSOS UTSLIPP, motoren er ikke produsert iht CE krav og det er labratorier i EU som kan gjøre dette for deg men det er ca 8000 EURO per test! kjøp påhenger i sverige, det gjorde jeg.. Sitér dette innlegget Speed Changes You Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.