Jump to content

Edit History

Cato76

Cato76

Blåser liv i denne tråden igjen jeg :thumbsup:

Kjøpte meg en -76 model Polar 20 i sommer. Båten er nydelig, med teak, kalesje og puter fra 2012.

Må si at jeg er førstegangs-båteier, så jeg er litt i gråsonene her.. :giggle:

Nå til vinteren har jeg tenkt å pusse opp båten fra topp til bunn. Litt pga fargen (gul-brun) som er veldig kjedelig... Ser nye båter er ganske hvite i forhold til min.

Her er planen for vinteren:

- Male hele skroget (fra vannlinje), male alt av plastdetaljer innvendig.

- Skifte ut alt av ledninger og legge opp på nytt

- Freshe opp teaken

- Skifte fenderlist (fra grå til sort)

- Skifte vindulister, da de gamle er morkne

For å være litt effektiv så tenker jeg å demontere vindskjerm og frakte denne hjem i garasjen for å pusse over den og skifte vindulister i løpet av vinteren. Båten skal stå ute for vinteropplag, så det er begrenset hva jeg får gjort med skrog før våren...

Er det noen som har gjort tilsvarende prosjekt og kan gi meg noen tips? Maling? Pussing av teak? Hvor bør jeg handle deler (Polar båt er dyre..)

(bildene under er fra finn annonsen)

IMG_7004.jpg

l_25266888.jpg

l_689327345.jpg

l_971355709.jpg

l_587902734.jpg

Cato76

Cato76

Blåser liv i denne tråden igjen jeg :thumbsup:

Kjøpte meg en -76 model Polar 20 i sommer. Båten er nydelig, med teak, kalesje og puter fra 2012.

Må si at jeg er førstegangs-båteier, så jeg er litt i gråsonene her.. :giggle:

Nå til vinteren har jeg tenkt å pusse opp båten fra topp til bunn. Litt pga fargen (gul-brun) som er veldig kjedelig... Ser nye båter er ganske hvite i forhold til min.

Her er planen for vinteren:

- Male hele skroget (fra vannlinje), male alt av plastdetaljer innvendig.

- Skifte ut alt av ledninger og legge opp på nytt

- Freshe opp teaken

- Skifte fenderlist (fra grå til sort)

- Skifte vindulister, da de gamle er morkne

For å være litt effektiv så tenker jeg å demontere vindskjerm og frakte denne hjem i garasjen for å pusse over den og skifte vindulister i løpet av vinteren. Båten skal stå ute for vinteropplag, så det er begrenset hva jeg får gjort med skrog før våren...

Er det noen som har gjort tilsvarende prosjekt og kan gi meg noen tips? Maling? Pussing av teak? Hvor bør jeg handle deler (Polar båt er dyre..)

IMG_7004.jpg

l_25266888.jpg

l_689327345.jpg

l_971355709.jpg

l_587902734.jpg

Cato76

Cato76

Blåser liv i denne tråden igjen jeg :)

TIl vinteren har jeg tenkt å pusse opp båten fra topp til bunn. Litt pga fargen (gul-brun) som er veldig kjedelig... Ser nye båter er ganske hvite i forhold til min. Er det noen som har gjort tilsvarende og kan gi meg noen tips?

IMG_7004.jpg

Cato76

Cato76

Blåser liv i denne tråden igjen jeg :)

TIl vinteren har jeg har tenkt å pusse opp

• Create New...