Zacco Startet 5.August.2012 Link til dette innlegget Startet 5.August.2012 Hei! Jeg har en Johnson/Suzuki 9.9/15 hk 4-takt 2002 modell. Jeg har aldri selv hatt denne på vannet men ved prøvekjøring i stamp kommer det masse vann ut på framsiden av stammen. Det er to hull som jeg mener er drenneringshull for vann som eventuelt kommer inn i hylsen som akslingen går i som det kommer kjølevann ut av. Kontrollstrålen spyler godt og det virker ikke som om motoren blir varm heller. Har plukket undervannshuset av og sjekket for feil uten at jeg kunne finne noe som var galt. Byttet samtidig impeller. Noen som har erfaring med denne motoren? Eventuelt hva som er galt? Takker for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 5.August.2012 Link til dette innlegget Svart 5.August.2012 Det skal være sånn. Ingenting er galt.. Sitér dette innlegget Link to post
Zacco Svart 5.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2012 Ok. Det er bra:-) Men hvordan kommer vannet inn i hylsen til drivakslingen? Blir ikke alt vannet ført i rørsystemet i undervannshuset og opp mot motorblokka? Sitér dette innlegget Link to post
Tampeservice Svart 5.August.2012 Link til dette innlegget Svart 5.August.2012 Det har jeg også tenkt over og har kommet frem til at det må være overskuddsvann fra vannpumpen (impelleren) og det motoren ikke trenger vil renne ned og ut diverse steder i stamme/undervannshus. Pumpa pøser jo bare vann opp i motoren og er ikke styrt av annet enn turtallet. Temperaturen i motoren skal termostaten styre. Dette er bare min teori, sikkert noen som kan dette bedre som kan bekrefte eller avkrefte dette! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.