thomas73 Startet 6.August.2012 Del på Facebook Startet 6.August.2012 Heihei Da jeg sist fredag skulle ut på helgetur klarte jeg i min store iver med å komme meg ut på fjorden å glemme og vri på sjøvannskrana...... At det går ann!!!!! Etter å ha kjørt i 7-8 min. begynte det å ryke fra utluftingsgitteret og jeg så da på tempmåleren at den var kommet på det røde feltet. Jeg kastet meg så ned under luka i dørken og vred om krana. Det sluttet med en gang å ryke, motoren fikk tilbake "normaltemperaturen" omgående og temp-nålen falt ned på normalen igjen..... Det er ingen problemer med motoren(kjørt båten hele helgen), men etter denne episoden av en hetebølge står nå temp-nålen og rister helt på bunn, fungerer altså ikke. Hva må jeg gjøre for å få temperaturmåleren til å fungere igjen???? Setter stor pris på gode råd og hjelp Hadde vært fint å få dette på stell igjen da vi skal utpå igjen fra tirsdag til søndag Mvh Thomas Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 Er vel mye som tyder på at tempgiveren har tatt kvelden. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
thomas73 Svart 6.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2012 (redigert) Det er det jeg tror også. Men du vet, når man ikke er helt motorkyndig er det greit å forhøre seg.... Noen anelse hvor jeg får tak i det til min gamle VP md2? På seasea eller annen båtbutikk? Redigert 6.August.2012 av thomas73 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 Hvis du bare skal bytte giver så ville jeg bestilt ny giver fra VP. Forskjellige leverandører har forskjellig motstand i giverne. Jeg hadde defekt giver, men kjøpte like godt nytt instrument og giver (Wema) på Maritim. Kostet vel 500 til sammen tror jeg. Du må bare sjekke gjengedimensjon på den du har og om den er en eller to polet og om giveren også gir signal til alarmen eller om det er en egen giver til denne. Hvis du bare har en giver OG har alarm så er den vel en-polet tror jeg (får jord fra motor) Sitér dette innlegget Link to post
27 hasla Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 Hei! Bestill ny giver hos volvo så er du sikker på at du får en som passer til din motor. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 Dersom motoren er ferskvannskjølt: Har du fortsatt nok vann på moren så føleren ikke står i luft? Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
thomas73 Svart 6.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2012 Den er sjøvannskjølt. Er det noen som har et tlf'nr. eller nettside til VP? Skal se på dette i morgen(tirsdag) da jeg kommer ned til båten:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.