Jump to content

Takk til hjelpsomme båtfolk

Indy

Recommended Posts

Det som forundret meg var at ingen hadde spurt de før.. Så ut som de rodde en stund i liten båt, to voksne og en unge på Ca 10 år.

Det å veive med en arm, betyr at man trenger slep. (Flaksing med to armer er nød)

Så lenge de ikke ber om slep, er det kanskje ikke så rart de ikke var hjulpet før. Men... en roende motorbåt i sterk vind ville jeg nok kjørt bortom jeg også.

Det jeg egentlig vil frem til, er at folk generelt også er beskjedne om å be om assistanse. Som om det er flaut å trenge hjelp... hmm.... Jeg er vel litt slik selv også når jeg tenker meg om. Skal liksom klare ting selv og ikke bry andre.

Ang mottak i havner, synes jeg folk stort sett er veldig flinke og hjelpsomme. Selv har jeg også blitt misstenkt for å være havnevakt en rekke ganger. Som andre har sagt over, blir det mange hyggelige samtaler av å hjelpe til.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Jeg pleier også å hjelpe/ tilby hjelp når andre skal legge til :-) Litt vel ivrig syns nå kona da :-)

Men i år var det faktisk 2 stk som f......ikke skulle ha hjelp nei. De skulle klare seg selv. Så den ene seilbåten knota i et kvarter før den fikk snudd seg rundt å kjørt ut fra plassen. . .

Folk er forskjellige. . .

Men så tok jeg imot 3 båter når vi lå ved saxen og dem satte skikkelig pris på å bli tatt imot. Det syns jeg er koselig. . .

Redigert av Christina II (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...