MR Swe Startet 8.August.2012 Link til dette innlegget Startet 8.August.2012 Hei, Tenkte kansje bytte ut doen som er original fra 1987 i en nidelv 26. Forslag på ny do til ok pris og som en middelmådlig hendig person kan sette i. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 (redigert) Jeg anbefaler Jabsco sitt: http://www.seatronic...t-manuelt-p-521 Superenkelt å bytte, så bytter du slangen til septiktanken også. Denne begynner ofte å lukte, etter 5-7 år. Redigert 8.August.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 (redigert) Har selv montert Matro sitt som Maritim selger, anbefales ikke. Pumpa sviktet etter kort tids bruk og ble byttet på reklamasjon men også denne begynnet å krangle året etter. Det blir mottrykk i håndpumpa. Hadde nå gått for Jabsco jeg og men ville valgt med stor bolle om du har plass: http://www.maritim.no/vvs/toalett/manuel/jabsco-toalett-manuell-stor-bolle Redigert 8.August.2012 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Free Lillehammer Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 Støtter synspunktet som stor bolle (er egenlig normalt stor, mens det om hos forhandlerne betegnes normal/standard, er små skåler). Ville også prioritert variant med el-kværn. Da slipper du tilstoppinger for alltid (om man ikke hiver fremmedlegemer i do). Slanger eldes, så bytt alt slikt samtidig. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 Ville også prioritert variant med el-kværn. Da slipper du tilstoppinger for alltid (om man ikke hiver fremmedlegemer i do). Støtter valget med Jabsco med Stor bolle, skifte av alle slanger og pass på at det er "Twist & Lock" på pumpa (Det er det på den det er linket til over og det hindrer tilbakeslag) Jeg støtter derimot ikke å velge EL-kværn. Jeg har hatt begge deler og selv med 50% mindre tank, går det nå lengre mellom hver gang tanken er full. EL-kværnmodeller bruker langt mer vann for å få tom bolle, bråker mer, mer som kan gå i stykker og koster mer. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Free Lillehammer Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 Deler synspunktet om at el-doer drar mer vann. Vi byttet til el med kværn for å slippe tilstoppinger, gjøre håndteringen lettere for våre små seilere (bare trykknapp istedet for pump-og-vri). Har ellers romslig septik, tømmestasjoner i nærheten og seiler normalt tilstrekkelig langt fra land. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 Hvorfor bytte dass hvis det ikke er noe gæ'ænt lurer jeg på. Båtbudsjettet er relativt stort uten at man skal skifte ting som fungerer. :-) Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.