Jump to content

Ujevn tomgang på Yamaha utenbords motor.

Leon KAD502

Recommended Posts

Jeg har en Yamaha motor som går ujevnt på tomgang. Bare så det er sagt så gikk den perfekt i fjor høst da jeg tok opp båtene. I sommer har den ikke vært like samarbeidsvillig.

Om den ikke går med choken på så stopper den på tomgang, men går om jeg øker tomgangen. Da går den ujevnt på tomgang. Om den går uten choken på så går den jevnt, men på veldig høyt turtall.

Jeg har tatt en film med lyd av den så den kan sees og høres. Fint om noen kan fortelle meg hva som er galt med den.

Video av:

.

Mvh. Leon

1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu

Du må slutte å blande det spesielle vannet vi har i Randsfjorden inn i bensinen, blir jo som å blande bensin i diesel.... :lol::wink:

Neida, har du sjekket slanger, blære, bensinkoblinger? Kan høres ut som den ikke får nok bensin på lavt turtall etter det du skrev...

Eller om det er noe med filter eller pumpa, det er sikkert membranpumpe på denne tassen også.

Du får si fra hvis jeg skal ta en tur og være med å kikke på den, uten at jeg kan love noen mirakelkur.

Men det jeg foreslo er en start iallfall. Apropos start; du kan jo prøve med startgass rundt koblinger og slikt for å se om den drar falsk luft.

Mvh Ørjan.

Ørjan: Har forsøkt med det meste. Ny bensin, startgass rundt koblinger og kikka på plugger. Finner ikke feilen. Som jeg sa i promillerusen til deg i helga (om du også husker) så trodde jeg det kunne sitte noe i gasseren. Den er ikke forsøkt renset da jeg ikke har pakningsett. Joda, vi får se på den en dag i sammen.

Uansett skulle man tro at motorer skulle gå på reint Randsfjordsvatten ettersom det er ymse blandinger i fjorden her :-D

Mvh. Leon

1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu

tror ikke du trenger pakningssett for å åpne opp flottørhuset på de der.

For meg høres det ut som at lavfartsdysa er delvis tilstoppet av bensinrester , da vil den gå for magert - og choke vil hjelpe

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...