Leon KAD502 Startet 8.August.2012 Link til dette innlegget Startet 8.August.2012 Jeg har en Yamaha motor som går ujevnt på tomgang. Bare så det er sagt så gikk den perfekt i fjor høst da jeg tok opp båtene. I sommer har den ikke vært like samarbeidsvillig. Om den ikke går med choken på så stopper den på tomgang, men går om jeg øker tomgangen. Da går den ujevnt på tomgang. Om den går uten choken på så går den jevnt, men på veldig høyt turtall. Jeg har tatt en film med lyd av den så den kan sees og høres. Fint om noen kan fortelle meg hva som er galt med den. Video av: . Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
FlyingDutchman Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 Du må slutte å blande det spesielle vannet vi har i Randsfjorden inn i bensinen, blir jo som å blande bensin i diesel.... Neida, har du sjekket slanger, blære, bensinkoblinger? Kan høres ut som den ikke får nok bensin på lavt turtall etter det du skrev... Eller om det er noe med filter eller pumpa, det er sikkert membranpumpe på denne tassen også. Du får si fra hvis jeg skal ta en tur og være med å kikke på den, uten at jeg kan love noen mirakelkur. Men det jeg foreslo er en start iallfall. Apropos start; du kan jo prøve med startgass rundt koblinger og slikt for å se om den drar falsk luft. Mvh Ørjan. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 Ujevn tomgang- ja den varier visst litt opp og ned mellom 2000 og 10 000 O/min Sitér dette innlegget Link to post
Leon KAD502 Svart 8.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 Ørjan: Har forsøkt med det meste. Ny bensin, startgass rundt koblinger og kikka på plugger. Finner ikke feilen. Som jeg sa i promillerusen til deg i helga (om du også husker) så trodde jeg det kunne sitte noe i gasseren. Den er ikke forsøkt renset da jeg ikke har pakningsett. Joda, vi får se på den en dag i sammen. Uansett skulle man tro at motorer skulle gå på reint Randsfjordsvatten ettersom det er ymse blandinger i fjorden her :-D Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
ivar Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 tror ikke du trenger pakningssett for å åpne opp flottørhuset på de der. For meg høres det ut som at lavfartsdysa er delvis tilstoppet av bensinrester , da vil den gå for magert - og choke vil hjelpe Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Leon KAD502 Svart 8.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 For meg høres det ut som at lavfartsdysa er delvis tilstoppet av bensinrester , da vil den gå for magert - og choke vil hjelpe Det var ett greit tips og ta med seg Sjekker det i morgen Takk Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
FlyingDutchman Svart 9.August.2012 Link til dette innlegget Svart 9.August.2012 Hehe, ja det er nok en salig blanding her i fjorden Har du fått sett på motoren enda? Ellers så har jeg fått plassert flytebrygga der den skal være, så du kan fint legge til Må bare skjøte på landgangen så man kan komme seg tørrskodd til og fra Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.