Jump to content

Tokomponent primer?

Halvor

Recommended Posts

Har et lite problem med å bestemme meg for hva jeg skal bruke under vannlinja. Jeg har fjernet alt bunnstoff som malingsfjerneren klarte å ta - dvs det selvpolerende bunnstoffet. Har nå kommet meg dit at jeg har slipt vekk alt løst, og sitter igjen med en flekkete båtbunn av hardt bunnstoff, gammel primer, og sågar bar gelcoat. Noen steder er det avdekket bar glassfiber.......Så spørsmålene:

- Jeg har svært lyst til å bruke en tokomponent primer før jeg legger bunnstoff. Kan jeg det, eller vil det gamle bunnstoffet koke?

- Må jeg legge på noe gelcoat på bar glassfiber, eller holder det å prime?

- Er den enkomponente primeren til JOTUN noe tess?

Har spurt forskjellige forhandlere, men får ikke noe fullgodt svar ( tror forresten ikke alle forhandlere har særlig greie på det heller) Henvender meg derfor til folk med erfaring og dermed kunnskap!

Takknemlig for svar.

Halvor

• 1 måned senere...

Heisann, fant denne tråden.

Har skrapt ned gml. bunnstoff med håndskrape og etterslipt med eksentersliper. Noen steder sitter gml. bunnstoff skikkelig fast, andre steder er det bart ned til gelcoaten. Hvordan er det å hel-prime med to-komponent, også utenpå gammelt bunnstoff? Får primeren skikkelig feste på bunnstoffet?

mvh

Redigert av Cita (see edit history)
http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson
  • 3 år senere...

Holder på og gjør jobben med å fjerne bunnstoff på en 29 foter, slipt ned til gelcoat, skal bruke antipest jotun 4 strøk under og 2 overvanns, trenger ikke spakle vist åpnent til glassfiber. Skal kun spakle ujevnheter med epoxy spakkel. Problemet med antipest er tidsintervallen før det må toppstrøk lakk/bunnstoff på,går det for lang tid må det grunnes på nytt. Har en fagmann på jotun som har gitt meg fremgansmåte.

I følge ekspert er det fare før koking av pimer på gammelt bunnstoff/grunning så æ fjerna alt.

Redigert av kgt (see edit history)

kgt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...