Jump to content

Nå går det rett på dunken!

ter-av

Recommended Posts

Jeg gleder meg til å løfte "burkhaen" av båten min. Det var nok derfor jeg falt for dette dunk(le) motivet fra båthavna i Son i dag. Det er på ingen måte min hensikt å henge deg ut, kjære båteier - men du får litt av en jobb med å plukke av alle disse til våren!! :yesnod::yesnod:

Vil du se videoversjonen av "På dunken", så gå hit: MorMajor

Med vennlig hilsen

ter-av

Bilde

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Hei.

Artig bilde og video. Men nå er det ikke alle som benytter denne

metoden til å holde burkaen på plass i Son. Se bildet under av

Trudelutt. Det som er spesielt med denne metoden er at stroppene

under båten fra den ene til den andre siden ikke går fra malje til

malje, men festes i linen som går rundt hele båten. Slik spares

maljene. Kan nesten ikke huske at det har gått med mer enn et par

maljer på snart 20 år.

. Bilde

PS. Ha overbærenhet med at Trudelutt er så møkket. Det året bildet ble

tatt kom vi ikke på land før lenge etter at frosten hadde kommet og

vannet var stengt av i havnen for vinteren.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Litt O.T. men likevel relevant i forhold til denne tråden. Med mitt digitale kamera - Olympus Camedia 3000 kan jeg ta korte, 30-sek. videosnutter med lyd. Kunne tenkt meg å legge noen av disse ut på min egen hjemmeside Walters webside.

Problemet mitt er at filtypen video'en lagres i er *.MOV noe som trenger QuickTime Player for å spille av. De fleste som vil aktivere video'en har ikke QuickTime Player installert på sin PC. Går det an og konvertere *.MOV -filer til f. eks. *.WMV-filer? Noe som alle Windows-brukere har, nemlig WindowsMediaPlayer.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

-------------

Problemet mitt er at filtypen video'en lagres i er *.MOV noe som trenger QuickTime Player for å spille av. De fleste som vil aktivere video'en har ikke QuickTime Player installert på sin PC. Går det an og konvertere *.MOV -filer til f. eks. *.WMV-filer? Noe som alle Windows-brukere har, nemlig WindowsMediaPlayer.

<{POST_SNAPBACK}>

Vet ikke om dette hjelper, men her kan iallefall QuickTimePlayer lastes ned gratis........

http://www.apple.com/quicktime/download/

Mvh Hafrsfjord

Litt O.T. men likevel relevant i forhold til denne tråden. Med mitt digitale kamera - Olympus Camedia 3000 kan jeg ta korte, 30-sek. videosnutter med lyd. Kunne tenkt meg å legge noen av disse ut på min egen hjemmeside Walters webside.

<{POST_SNAPBACK}>

Hei Walter

Windows mediaplayer og windows moviemaker har, som du sier, ikke støtte for QT-filer. (Med et lite forbehold om aller siste versjon som jeg ikke kjenner godt nok). Et annet problem med QT-filene du får fra stillkameraet ditt er at de blir kjempestore.

Du trenger altså et videoredigeringsprogram som både kan konvertere og komprimmere filene før du kan legge filmsnuttene dine ut på web'en. Selv bruker jeg Adobe Premiere Pro. Dette er imidlertid et både uforholdsmessig dyrt og stort program. Jeg tror du kan, på Elkjøp eller lignende, få mye enklere programmer for en forholdsvis billig penge. Bare sørg for å få visshet om at de kan konvertere og komprimere filene dine. Lykke til.

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Problemet mitt er at filtypen video'en lagres i er *.MOV noe som trenger QuickTime Player for å spille av. De fleste som vil aktivere video'en har ikke QuickTime Player installert på sin PC. Går det an og konvertere *.MOV -filer til f. eks. *.WMV-filer?

Har samme problem som deg. Har surfet rundt etter en løsning, og har stort sett funnet den samme bedrøvelige historie; at dette er en meget komplisert affære, uansett hva firmaet bak QT måtte mene...

<{POST_SNAPBACK}>

Denne linken kan kanskje hjelpe Convert Apple Quicktime to AVI ?.

Ja her er vi inne på noe som for meg kan kalles magefølelse. Jeg dekker alltid til båten med presenning omtrent på den måten som Lars H. bruker. Jeg lar aldri presenningen henge ned med vanndunker (vannkannen). Bakgrunnen for dette er som følger. Dersom presenningen er som et telt over båten, innbiller jeg meg at vann på bakken under båten og vann i grunnen tidvis fordamper og medfører at det samler seg mer fuktig luft under presenningen enn dersom man bruker metoden til Lars H. Da skal denne fuktige luften luftes ut fra burkaen i tillegg til annen fuktig luft som har samlet seg her. Vanndunke-metoden samler opp mer fuktig luft under burkaen enn la meg kalle det Lars H-metoden (innbiller jeg meg). Er det noen som har noen synspunkter på dette.

Vanndunke-metoden samler opp mer fuktig luft under burkaen enn la meg kalle det Lars H-metoden (innbiller jeg meg). Er det noen som har noen synspunkter på dette.

Dette tror jeg er en hypotetisk teori. Jeg tror heller det blir bedre lufting når presenningen henger og slenger med dunker (før den blir tatt helt av stormen), enn ved "Lars H. metoden" :lol::lol: Med "Lars H. metoden" er det i hvert fall spesielt viktig å ha god lufting i hver ende. Og det må være mer enn en"fjert" i bakenden. :puke::blush:

Lars H. :sleep::sleep:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Med  "Lars H. metoden" er det i hvert fall spesielt viktig å ha god lufting i hver ende. Og det må være mer enn en"fjert" i bakenden.

Ja det har jo jeg da. På toppstanga som er montert over skråstøttene som holder toppstanga oppe, har jeg montert et rør i hver ende med diameter ca. 40 - 50 cm (skal kanskje komme tilbak med et bilde av dette) og det er en løsning som jeg tror fungerer bra for på få gjennomlufting under presenningen.

<{POST_SNAPBACK}>

Heisann walter..

Sjekk på www.nero.com

Der er det mange muligheter for å gjøre om filer,bruker den til å kode om avi filer ivertfall,kan brukes til mye..

pass på å laste ned siste versjon......

mvh

frank v.

En utmerket side for alt som har med video, lyd & bilde til PC/TV: videohelp.com

Masser med "TOOLS" som både er gratis og nyttig + bra.

videohelp.com - TOOLS

Selv bruker jeg TMPGEnc for konvertering mellom videoformater. Anbefales!

Direkte link til TMPGEnc: TMPGEnc

"How to"- artiklene deres har jeg hatt meget stor nytte av.

Lykke til!

Redigert av Sinus_nor (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...