Jump to content

Valg av stålpropell til Finnmaster 5700DC med Yamaha 115 4T 2008 m

Golfie

Recommended Posts

Jeg har en Finnmaster 5700DC 2008, med en Yamaha 115 4-taker 2008. Jeg synes den "spinner" ved pådrag for å komme i plan, samt slipper litt lett i relativ lite krapp sving. Jeg har i tillegg hørt mye positivt om bruk av stålpropell fremfor alu.....

Jeg har derfor vurdert stålpropell, men har lite greie på det. Kan dere gi litt info

om fordeler og ulemper med stålpropell?

Jeg har tenkt Ballistic propell, men ser jo at det er et hav av merker å velge blandt og blir lettere forvirret.....

Hvilken propell vil dere anbefale til vår båt/motor (ca 950 kg + last)? Linker?

Kanskje noen har akkurat denne båten og motoren med stål?? Erfaringer??

På forhånd takk for all hjelp

Hei,

Jeg har også en Finnmaster 57BR, 2012 modell, bare at jeg har 100 hester på hekken. Har selv alu propell, og snakket med dealeren min om bytting av propell. Han sa det koster cirka 5000-6000 kroner for propell, og at det egentlig ikke trengtes til såpass liten motor. Til 100hk som jeg har sa han at jeg eventuelt merker 1 knop ekstra på maksfart, og litt mindre drivstofforbruk på marsjfart, og litt raskere akselerasjon, men han anbefalte at jeg heller skulle bruke 5 lapper på noe veldig god mat og bensin.

Finnmaster 68DC & Yamaha F225 V6 3.3

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...