Jump to content

Hvor stor motor maks på Coaster 16?


Lingefan

Recommended Posts

man trenger jo ikke ha full gass hele tiden :smiley:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

90? Her har det vært snakk om 140?

... og trådstarter høres ut til å ha mest lyst på en Yamaha 90 på 120kg....

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Beklager å ødelegge moroa, men Tohatsu 140 veier nok 164 kg, ikke 150 som det står på boat.no (en god del feil der visstnok).

Men moro allikevel http://volvovarga.hu/en/toha_140.html og http://www.tohatsu.c...o/tldi009d.html

 

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

På min 2004 130 hk yamaha 2 takt er det tach og speed instrument. Er vel samme på 90 hk fra samme tid?

 

Etter et årstal, sikkert 2004 som du nevner har alle Yamaha 4taktere over 30hk nettverksinstrumenter. Altså disse digitale.

 

Tachometer-Gauge-5.jpg

Finnmaster 68DC & Yamaha F225 V6 3.3

Link to post

... men er de tilkoblet med slike plugger som brightbull linket til på side 1, eller "på gammelmåten" med kabelsko...?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Det er forresten ikke sikkert Coaster 16 er så ideell for å speede opp som f eks å bare bytte til en Highperformance 145 og sette på en E-tec 115 eller 130:

http://www.highperformance.no/hastighet145.htm

 

Det frister å i stedet bytte båt over til noe virkelig "racingpreget" som går virkelig fort. Noen som har erfaring med denne båten? Båten ligger lagret i en vik hvor det er maks 16 fot pluss utenbordsmotor, evt. x-17 med innboard går også lengdemessig.

Lingefan

Link to post

Sprek sak den HP 145-jolla http://www.highperfo...formance145.wmv

 

Men den koster jo deretter, bortimot 100.000 mere enn andre båter på den størrelsen :smiley:

Sleng på en Tohatsu 140 og over 55 knop burde være mulig (for den nervesterke).

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

sikkert trykkfeildjevelen som har vært på ferde.. 35 knop er vel mere sannsynlig.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

83_642842138_xl.jpg

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...