Teerex Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 man trenger jo ikke ha full gass hele tiden Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
ivar Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 lgboat skrev On 18.8.2012 at 18.48: 90? Her har det vært snakk om 140? ... og trådstarter høres ut til å ha mest lyst på en Yamaha 90 på 120kg.... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Teerex Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 (redigert) Beklager å ødelegge moroa, men Tohatsu 140 veier nok 164 kg, ikke 150 som det står på boat.no (en god del feil der visstnok). Men moro allikevel http://volvovarga.hu/en/toha_140.html og http://www.tohatsu.c...o/tldi009d.html Redigert 18.August.2012 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
glalaks Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 På min 2004 130 hk yamaha 2 takt er det tach og speed instrument. Er vel samme på 90 hk fra samme tid? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Brightbull Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 glalaks skrev On 18.8.2012 at 20.10: På min 2004 130 hk yamaha 2 takt er det tach og speed instrument. Er vel samme på 90 hk fra samme tid? Etter et årstal, sikkert 2004 som du nevner har alle Yamaha 4taktere over 30hk nettverksinstrumenter. Altså disse digitale. Sitér dette innlegget Finnmaster 68DC & Yamaha F225 V6 3.3 Link to post
glalaks Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 mente du totakt? min er totakt.. og det er sånn jeg har ja. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
ivar Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 ... men er de tilkoblet med slike plugger som brightbull linket til på side 1, eller "på gammelmåten" med kabelsko...? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
glalaks Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 det vet jeg ikke.. får sjekke det på neste båttur.. min er jo "gammeldags" motor.. så mulig det ikke er plugger da.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Lingefan Svart 19.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2012 Jeg har det instrumentet på min F60 2005 mod som vises i innlegg 30. Så hvis jeg kjøper en 2-takt 90 bør jeg kjøpe en som har dette. F eks ikke eldre enn 2004? Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Lingefan Svart 19.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2012 Det er forresten ikke sikkert Coaster 16 er så ideell for å speede opp som f eks å bare bytte til en Highperformance 145 og sette på en E-tec 115 eller 130: http://www.highperformance.no/hastighet145.htm Det frister å i stedet bytte båt over til noe virkelig "racingpreget" som går virkelig fort. Noen som har erfaring med denne båten? Båten ligger lagret i en vik hvor det er maks 16 fot pluss utenbordsmotor, evt. x-17 med innboard går også lengdemessig. Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
lgboat Svart 19.August.2012 Link til dette innlegget Svart 19.August.2012 Nå snakker vi! Å ha riktig båt til riktig motor og vise versa er en del av godt sjømannskap. Coasteren er så flatbunnet at den faktisk går brukbart allerede med en 30 hk. Med 130-140 hk vil du før eller siden bli mørbanket og ødelegge båten. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 19.August.2012 Link til dette innlegget Svart 19.August.2012 hmm du må over 60 for å henge med, skal du ut i dag mr lingefan? i så fall kan du være med på hydrolift testing, vi skal kjøre R-20 med 300hk i dag... (motor som veier 180-190KG og 300kg båt) :D du får ringe. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 19.August.2012 Link til dette innlegget Svart 19.August.2012 (redigert) Sprek sak den HP 145-jolla http://www.highperfo...formance145.wmv Men den koster jo deretter, bortimot 100.000 mere enn andre båter på den størrelsen Sleng på en Tohatsu 140 og over 55 knop burde være mulig (for den nervesterke). Redigert 19.August.2012 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
ivar Svart 19.August.2012 Link til dette innlegget Svart 19.August.2012 her står det at coasteren gjør 45 knop m/ 60hk - lurer på hvordan de fikk det til http://www.highperformance.no/presse/Praktisk%20Båtliv%2004.04.pdf Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Teerex Svart 19.August.2012 Link til dette innlegget Svart 19.August.2012 sikkert trykkfeildjevelen som har vært på ferde.. 35 knop er vel mere sannsynlig. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 19.August.2012 Link til dette innlegget Svart 19.August.2012 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.