Mjøsfarer Startet 12.August.2012 Del på Facebook Startet 12.August.2012 Når jeg trykker på knappen (opp/ned sb eller bb) hører jeg motoren går, men det er ingen bevegelse i flapsene. Noen enkle forslag på hva som kan være feilen? Motoren er tørr, så jeg tviler på at det kan være oljelekkasje. Jeg kan legge ut bilde av motoren senere hvis det trengs, skjønner ikke åssen jeg kan legge ut bilde med mobilen. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 12.August.2012 Del på Facebook Svart 12.August.2012 Har hatt slike problemer sist i vår, måtte ta ut reele og tok ut klar glass lokk og sprayet med elektronikk rens, då funket det fint. den reele er av gammel type med glass lokk, har du slik.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
taunus Svart 12.August.2012 Del på Facebook Svart 12.August.2012 Det første som slo meg var at magnet ventilene ikke åpner. Da må du sjekke at det kommer spenning ut til disse. Sitér dette innlegget Link to post
Mjøsfarer Svart 12.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2012 Her er i allefall et bilde hvis det er til hjelp. Jeg gikk gjennom litt historikk, og da ser jeg at et relé ble byttet i 2010, kan jo hende problemet ligger der. Jeg er ubegripelig grønn på dette, men ser vi releet i dette bildet? Og magnetventilene som taunus nevner, ser vi de i bildet? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 13.August.2012 Del på Facebook Svart 13.August.2012 Andre får korrigere meg om det er feil, men siden du ikke har fått noen svar så prøver jeg meg. Releet er vel det som sitter på motoren der strømkablene er koblet. Magnetventilene sitter vel innvendig i nærheter at stedet hydraulikkslangene kommer ut. Se om du kan finne ut hvor oljepåfyllingen er og at det er olje i systemet. Det kan jo ha oppstått lekkasje på utsiden av båten. Har du greie på typebetegnelsen kan det jo være du finner instruksjonsbok på nettet om du ikke har selv. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Marwin Svart 13.August.2012 Del på Facebook Svart 13.August.2012 Sikker på at det NOK olje på systemet? Hadde samme trøbbel for noen år siden (forrige båt), og etter oppfylling av olje, fungerte alt perfekt igjen... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
taunus Svart 13.August.2012 Del på Facebook Svart 13.August.2012 Jeg kjenner ikke til denne pumpa, men for meg ser den ut som en powertrim pumpe, og ikke flaps motor.. Følg de tynnere harde plastslangene, da vil du finne trimplanpumpa. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.