Jump to content

Defekt TV, hvor kjøpe ny (Tønsberg, Fr.stad)

tom-ass

Recommended Posts

Hei.

Har hatt en Anderson 22" tv ombord, den har nå sluttet å virke. Trodde først det var sigaretttenner-kontakta, sjekket og fikk også tak i 220v adapteret men like død. Har skrudd opp for å finne eventuell sikring, men fant ingenting.

Er på ferie, i natt i Tønsberg men reiser videre i morgen til Hankøsundet og kanskje til Fredrikstad.

Trenger altså ny TV, helst i går. Hvor er det tilbud, og hvor kan jeg lettest få tak i et apparat. Må være innebygget for riks-tv, ha DVD og bordstativ. 12v.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Tilbud og tilbud...

CB elektro - Expertkjeden - har butikk på Nøtterøy like over kanalbrua (sør og øst for brua). Det er sikkert mulig å legge til på venteplassene for broåpning mens du er i butikken. Ellers er det en Europris på Nøtterøy og en i Kilen som sikkert har noe ræl i kategorien du etterspør. Uten at jeg har tatt mye taxi burde det ligge innenfor en hundrelapp å komme seg til en av disse fra gjestehavna.

Redigert av Whistler (see edit history)

Kan komme med tilbakemelding bare jeg har fått prøvd den litt.

Men har en teori om hvorfor den andre TV'n sluttet å virke. Brukte den i sig.tenneren med landstrøm i, sjekket med multimeter nå i ettertid at spenningen er 14,4 volt, TV'n er jo beregnet for 12 volt. Kan dette være grunnen??

Bygdetulling med båtførerbevis!

Ligg unna TV'en som heter Luxor 22" i alle fall. Finlux har fått mye skryt her på forumet, og Luxor (og Salora) skulle i teorien være samme innmat, men ørlite grann forskjellig i ytre design. Lages visstnok nå i Tyrkia, etter at produksjon i Finland opphørte.

Testet TV'en på Clas Ohlsson før kjøp, men dessverre bare med en svart/hvitt film (Kon Tiki fra 1951 :-). Det var ikke lurt. TV'en var åpenbart laget for å vise svart/hvit filmer, da farger var så utvasket og uklare, samt elendig dekoder sensitivitet. Jeg leverte TV'en tilbake og ba dem sette den opp i butikken, til skrekk og advarsel.

Mulig vi var bortskjemt med en Samsung 19" LCD som viser meget bra bilder, men den er litt liten.

Fortell gjerne hva du kjøper og hvordan bildet er. Jeg leter selv etter en 22", og har vel et lite øye til Grundig sin 22".

Jeg har en Finlux 23" som er ganske lik den 22" du har. Ser i bruksanvisningen at den kan tilkobles vekselstrøm fra 110V til 240V. Det kan tyde på at adapteren er spenningsstabilisert til 12V innenfor dette området. Det stå ingenting om variasjon på 12V tilkobling.

Jeg har bare brukt den på konverter (sinus), men har tenkt å bruke den også på 12V. Problemet er når man slår av og på fobrukere, da kan det bli "store" spenningsvariasjoner. Det regner jeg med man unngår ved å koble den til 230V.

Kjøpte en 19" Grundig. Sjekket litt hos forskjellige forhandlere mht bilde, lyd og muligheter for 12V, 5V til antenne, RiksTV kompatibel. Endte opp med Grundig selv om det finnes flere rimligere alternativ. Testet den i havna nå, og den fungerer utmerket der under relativt svake forhold, Drøyet med å kjøpe CA modul siden jeg ikke tenkte tegne abb på Riks TV nå, og skal til Sverige i siste ferieuke.

Redigert av olpi (see edit history)

Hentet meg forøvrig en Andersson 22" TV (12 volt drift) i går på Siba... Sto til 1450,- på pallen, men betalte av en eller annen grunn bare 1290,- i kassa :-) 27W forbruk og uten integrert DVD spiller.

Så ut til å være en grei TV. Skal teste den godt de neste ukene, da jeg har 45 dagers full returrett på den. Den skal også kunne spille "alle" media formater på USB. Da er det bare å spole over DVD filmene til ungene på en liten USB stick, og ha den i skuffen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...